  • Data: 2009-01-30 19:18:56
    Temat: Re: max 220 vs. porotherm 30
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 18:05, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > czy to produkcja wienerberger Niemcy?

    Nie mam pojecia. Szukaj na allegro - dowoza na caly kraj w super
    cenach, chyba prosto z Niemiec. Nie wiem, czy w Polsce wogole poroton
    robia..

    > to czy poro jest rzeczywiscie cieplejszy od maxa (mikropory?), czy to tylko
    > puste slowa producenta.

    To nie ma NIC do rzeczy. Robisz mur 2W. Patrz tylko na wytrzymalosc
    pod wzgledem nosnosci. Za ocieplenie odpowiada druga warstwa - zwykle
    styropian.

    > Gorsza wytrzymalosc, wieksza kruchosc poro?

    Ani wytrzymalosc, ani kruchosc tych materialow w budownictwie
    jednorodzinnym nie maja *zadnego* znaczenia, chyba ze budujesz >5-6
    pieter, wtedy moznaby sie nad tym zaczac zastanawiac ;-) Generalnie
    jak juz zdecydowales sie na ceramike, to szukaj jak najtanszej. A
    chyba IMHO najtaniej wychodzi teraz poroton 24. Ja mam z Porothermu
    25, bo tak mi pasowalo (dobra cena z lokalnej hurtowni, dostarczanie
    na plac budowy w partiach, brak kaucji za palety etc).

    > mniej zaprawy -> mniej strat ciepla i o to mi chodzi

    Powtorze - budujesz sciane 2W. Za ocieplenie odpowiada styropian, nie
    mur! Wyobraz sobie ten mur 25cm gruby.. Teraz wyobraz sobie obok 2-3cm
    styropianu (strzelam, nie chce mi sie liczyc ale tak mniejwiecej
    wyjdzie). Obie przegrody maja taki sam opor cieplny ;-) Nie kombinuj
    wiec nad mostkami cieplnymi z zaprawy w scianie 2W, bo tym musialbys
    sie przejmowac budujac sciane 1W bez ocieplenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.