eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne auta › Re: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.109.206.208.18
    7!not-for-mail
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Wed, 20 Dec 2023 17:58:31 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <ult7bk$i49$1$nadir@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <ulu8m0$jqo$1$nadir@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <ulus2u$1gs$1$nadir@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
    posting-host="109.206.208.187"; logging-data="30407";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:TwIcvlIRku8THUzE+t011ZiMGOQ=
    sha256:RmJ7CQVw3gUFRQF2w09HshlDwu4OiwDm5fy8fgzePQ0=
    sha1:YbWVh/8QtZXikdCL1uXiZTUGfgc=
    sha256:mW4Hn//sRoZ44b5KicSw4aZdmZ8hQImtLXS/U2jhoN4=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594070
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .12.2023 o 15:08 nadir <n...@h...org> pisze:


    > Ale to znaczy, że siostra ma spierdolony*, może nawet konstrukcyjne,
    > samochód, czy może wszystkie teraz tak mają i trzeba używać wspomagaczy?
    Nowe, słabo wyposażone (a ta picanto to bieda wersja, najniższa jaka była
    w cenniku) wszystkie tak mają. Klasa wyższa ma elektryczne wspomagacze i
    nagrzewa się szybciej.

    > *mam ten sam silnik w Hyundaiu i20, po około 2-3 kilometrach silnik już
    > odczuwalnie grzeje,

    Pod warunkiem, że startujesz z ogrzewanego garażu.
    Ten silnik ma tak małe straty, że ciepła, które produkuje ledwo starcza na
    ogrzanie samego siebie. O przyzwoitym grzaniu kabiny w zimie można
    pomarzyć.

    Po 2 km to nawet w moim suwie, który ma 2kW nagrzewnicę kabina nie jest
    ogrzana. Strzałka temp po 2km jeszcze w ogóle nie zmienia położenia.
    Dowolny współczesny, mały diesel nie jest w stanie sam siebie odpowiednio
    dogrzać w zimie po starcie, dlatego producenci masowo wstawiają tam różnej
    maści ogrzewacze.

    > po 5-6 można spokojnie nagrzać kabinę do 20scC, przy około 0stC na
    > dworze.
    Jakieś masz cuda w tym aucie, aby zagrzać kabinę do 20 st potrzeba sporo
    energii, ten silnik po 5km na pewno tego nie zrobi.

    > Też mam, też ładuję w domu, i też zimą zasięg spada mi o jakieś 30% w
    > stosunku do letnich miesięcy. Niestety idealny nie jest, jak wszystko na
    > tym świecie.
    Nic nie jest idealne, do turlania się wkoło komina dla mnie elektryk jest
    idealny.
    Dzień w dzień robi 100km, z czego połowa jest w korkach a za paliwo prawie
    nic nie płacę.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1