    From: "Papso Smurfso" <toważy...@g...ał>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Date: Thu, 20 Jan 2011 16:56:39 +0100
    <ih4f0u$ft7$1@inews.gazeta.pl> <ih4gc8$jqq$1@inews.gazeta.pl>
    <ih52vh$fba$3@news.onet.pl> <ih629k$q5c$1@inews.gazeta.pl>
    <ih728u$63s$3@news.onet.pl> <ih731f$4jr$1@inews.gazeta.pl>
    <ih76mk$l1o$2@news.onet.pl> <ih782r$kds$1@inews.gazeta.pl>
    <ih7fjd$lq4$3@news.onet.pl> <ih7kou$20c$1@inews.gazeta.pl>
    <ih7oap$c92$1@inews.gazeta.pl> <ih8s5v$rk$1@inews.gazeta.pl>
    <ih9d9m$m69$1@inews.gazeta.pl> <ih9f7h$rpd$1@inews.gazeta.pl>
    <ih9lbm$7rp$1@news.onet.pl> <ih9m7u$ifh$1@inews.gazeta.pl>
    <ih9n34$fba$1@news.onet.pl>

    Órzytkownik "Bartek" napisał:
    > no ale my więcej wykorzystaliśmy energii niż odzyskaliśmy...
    > Gdybyśmy olali wilgoć w tym powietrzu, to dT dla powietrza zasysanego jest
    > większe niż dT dla wywiewanego - przecież to jest niemożliwe! W naszym
    > przypadku ciepło kondensacji nam tego nie zrekompensuje, dlatego uważam,
    > że taki rekuperator nie istnieje (chyba, że ma dodatkową grzałkę)
    > Albo się gdzieś ostro rąbnąłem w założeniach :)

    bartek dobrze kombinujesz bo fikcja nie istnieje, nie rozumiem tylko
    dlaczego podejrzewasz błędy w obliczeniach skoro one są takie proste że na
    palcach:O)

    wilgotność można sobie w obliczeniach daować, bo jest jej tyle co nic i
    najwyżej zmieni procent w wyliczeniach, zkładasz dwa identyczne strumienie
    różniące się temperaturami (np: wew 20st, zewn -10st) w idealnym wymienniku
    temperatury obu strumieni się wyrównają, czyli osiągną średnią: 5st, czyli
    zawróci z wywiewanego do nawiewanego 50% ciepła, drócie 50% ciepła wywieje
    na zewnątsz, czy to skomplikowane obliczenia?:O)

    dla rzeczywistego wymiennika jusz tak różowo nie jest, bo jeśli podają
    sprawność (zakłądam że nie kłamią) to musza podać dla jakich warunkuf ją
    uzysklali, bo ta sprawność będzie różna dla różnych różnic temperatur, tak
    więc rzeczywista sprawność dla dużych różnic może byc bliska tych idelanych
    50%, ale jak ta róznica się zmniejsza to jusz ta sprawnosć tesz leci na łep
    i tego jusz nikt nie liczy:O(