    From: scruffty <s...@z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie od wewnątrz [OT] garaż w bryle
    Date: Sat, 12 Nov 2011 21:36:55 +0100

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 07:49:11 -0800 (PST), Adam napisał(a):

    Witam,

    Aby nie było całkiem OT, autor wątku pytał czym kleić: tytanem eos do
    styropianu - klej w piance. Bardzo fajnie się tego używa, tylko trzeba
    wziąć poprawkę na wydajność, ponieważ zakładane 8m2 ciężko uzyskać.

    > Problem polega na tym, ze ocieplajac ta sciane od srodka powodujesz
    > drastyczny spadek jej temperatury. Odcinasz jej cieplo z wewnatrz
    > pomieszczenia materialem izolacyjnym.

    A teraz zrobię mały off topic, ale pozostajemy nadal w temacie. Mianowicie
    jak ocieplać garaż w bryle budynku?

    Cały budynek będzie dobrze ocieplony styro. W garażu nie planuję ocieplenia
    w posadzce, aby korzystać z ciepła ziemi. Dam ocieplenie na górze pod
    podłogą, nie planuję ogrzewania garażu. Z garażu przejście do kotłowni, ale
    stamtąd też za wiele ciepła nie przejdzie, z uwagi na piec kondensacyjny.

    Chcę utrzymywać w garażu i kotłowni temp lekko dodatnią, ale niedużą (z
    10-12 st. C). Ew. zrobię jakiś mały grzejnik, ale odkręcany tylko na
    wypadek kolejnego zlodowacenia.

    Ścianę między garażem a domem miałem zamiar ocieplić (w garażu) styropianem
    10 cm i tyle samo dać dodatkowo na sufit.

    Pytanie co na styropian? Siatka i tynk (chciałbym na gładko, aby się nie
    różnił od pozostałych ścian).

    Myślałem też na sufit dać zamiast styropianu sufit podwieszany (pewnie i
    tak będzie trzeba ukryć trochę rur itp.) i wtedy zostawić szczelinę,
    warstwę wełny i płyty GK.

    I trzecie pytanie, jak uszczelnić sensownie bramę segmentową (pewnie się
    nie da). Może są już bramy z "grubszą" warstwą styro w panelach.

    Jakby to było najlepiej zrobić?

    scruffty