  • Data: 2009-10-22 17:12:57
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr wrote:

    > Taniej wychodzi machanie łopatą niż wynajęcie firmy. Nie daje Ci to do
    > myślenia?

    Wiesz co, może jak jesteś taki chętny do machania łopatą na cudzym, to
    przyjdziesz mi skopać ogródek? za darmo, of kors,w końcu co za różnica,
    gdzie machasz?

    > Ludzie nie opróżniają sami szamb, nie wywożą sami śmieci na
    > wysypisko (a to też musi być zrobione pod groźbą mandatu), tylko
    > wynajmują do tego firmy. A do odśnieżania nie. Właśnie dlatego, że tak
    > jest skuteczniej.

    Jesteś pewny?

    > Bo ja nie chcę mieć przede wszystkim tanio. Chcę mieć przede wszystkim
    > odśnieżone.

    Ja też. I mam. Wystarczy zadzwonić do firmy obsługujacej gminę, że jest
    problem z przejazdem. Odśnieżą, tyle, ze czasem trzeba poczekać.
    Jak wichura rozwali elektryczność to tez sam wchodzisz na słup, czy jednak
    czekasz na fachowców?

    > No to trzeba było od razu napisać: "uważam, że da się wykonać pewną
    > pracę za 0 (zero) złotych, albo: uważam, że da się istotnie poprawić
    > funkcjonowanie gminy i wtedy pierwszą potrzebą, którą trzeba zaspokoić
    > z zaoszczędzonych pieniędzy jest odśnieżanie chodników". To by od razu
    > ustawiło tę dyskusję w grupie.pl.alt.fantazje.

    To są Twoje fantazje. Ja nic takiego nie napisałam.

    > Chcesz mi odebrać wybór: płacić czy samemu machać łopatą. Obecne prawo
    > daje Ci wybór (bo, przypominam po raz piąty, można wynająć do tego
    > firmę).

    Nie daje mi wyboru. Moja praca też kosztuje, tak samo jak ciecia z łopatą.
    Dlaczego ja mam zapłacić za to, żebyś Ty sobie mogł w pantofelkach po
    gminnym chodniku śmigać? Tylko dlatego, że ja mam posesję, a Ty mieszkasz w
    wynajętym mieszkaniu?

    > Tylko że ludzie chcą mieć chodniki. Ale utrzymywać ich w należytym
    > stanie - jak widać z tej dyskusji, nie chcą.

    Jacek Osiecki chyba napisał, jak strasznie chcą. Właśnie z powodu
    idiotycznych przepisów.

    > Wytnij moją wypowiedź spomiędzy dwóch swoich i zobaczysz, że
    > dyskutujesz sama ze sobą (zresztą bardzo skutecznie :) Przecież to
    > Tobie przeszkadzała nierówność przy odśnieżaniu. Ale nierówność przy
    > płaceniu za odśnieżanie - już nie?

    Zrozum jedno - nierówność jest zawsze. Tobie się wydaje, ze masz wybór, bo
    albo machasz łopata, albo zapłacisz cieciowi. Tyle, ze nie bierzesz pod
    uwagę, ze twoje machanie łopata TEŻ kosztuje, jest normalnie wycenialne.
    A ja chcę, żeby było sprawiedliwie - albo każdy płaci w podatkach za
    odśnieżone chodniki i są odśnieżone, albo zwalniamy z odśnieżania
    właścicieli posesji. Skoro sa wspólne, niech każdy ma jednakowy wkład w
    odśniezanie( np. ja zapłacę składkę odśnieżeniową i mam problem z głowy, ty
    zadeklarujesz machanie łopatą i składki nie płacisz, ale odpowiadasz za stan
    Twojego kawałka chodnika).

    Justyna z mojej strony EOT