  • Data: 2009-10-23 15:26:13
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Paź, 15:22, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >  I co, jest tam napisane składka na odśnieżanie?

    Jest tam napisane "utrzymanie terenu wokół budynku" albo coś
    podobnego. W skład tego wchodzi z reguły to, czego wymaga prawo
    własności, czyli latem zamiatanie, zimą odśnieżanie. Mieszkałem długo
    w bloku we wspólnocie i tak to się właśnie odbywało. A według Ciebie
    jak się odśnieża teren na osiedlach, gdzie są bloki? Kto za to płaci?

    > Ja myslę, ze maja po prostu ulicę bez chodnika. W dodatku odśnieżoną bez
    > koniecznosci własnoręcznego machania łopatą.;-)

    Być może jestem w błędzie, ale mam niejasne wrażenie, że mieszkańcy na
    ogół jednak wolą mieć chodnik, mimo tych wszystkich horrendalnych
    uciążliwości, z jakimi się to wiąże.

    > Właścicielem chodnika jest gmina.

    Tak, gmina, czyli wszyscy mieszkańcy. Którzy rozwiązują problem
    odśnieżania tak, że odśnieża właściciel posesji przylegającej. Nie ma
    sensu łapać mnie za słowa. Jak już pisałem trzy razy, własność gminna
    tym się różni od prywatnej, że jest dla wszystkich - wszyscy z niej
    korzystają (na określonych zasadach). Jeszcze raz powtarzam: odśnieżać
    to się nie chce, bo "gminne", ale chodzić po chodniku to się chce, bo
    "niczyje", tak?

    > Rozumiem, co piszesz, ale uporczywie się z Twoim zdaniem nie zgadzam.

    W takim razie podaje się argumenty. Bo inaczej Twoje trwanie przy
    swoim jest właśnie "uporczywe", czyli wynika z uporu, nie rozumu.

    > Szambo, śmieci i płot są MOJE. Chodnik jest gminy. Jeśli nie rozumiesz tej
    > różnicy, to nie ma sensu dalej rozmawiać.

    Twoja uwaga nie odnosi się do meritum tego, co ja napisałem: płacisz
    podatek i nagle chcesz, żeby za te same pieniądze gmina zaczęła robić
    więcej (czyli dodatkowo odśnieżać). To jest naiwność.Jeśli uważasz, że
    to możliwe... to spróbuj kupić dwie bułki za cenę jednej.
    Nie potrafię tego lepiej wyjaśnić: teraz gmina podpisuje umowę na
    utrzymanie dróg z firmą, której płaci rocznie, powiedzmy, 100 tysięcy
    złotych. Jeśli zażąda od tej firmy także odśnieżania chodników, to
    koszt nie będzie nadal 100 tysięcy, tylko więcej, na przykład 150
    tysięcy. Skąd gmina ma wziąć te brakujące 50 tysięcy? Oczywiście tylko
    z Twoich podatków.

    Jeśli się z tym zgadzasz, to wyjaśnij mi, dlaczego dzisiejszy system,
    w którym mogę sam zapłacić za odśnieżanie firmie albo samodzielnie
    odśnieżyć, miałby być gorszy od takiego, który Ty proponujesz, w
    którym MUSZĘ zapłacić, poprzez podatek, w dodatku firmie, którą
    wybrała gmina.

    Łapiesz mnie za słowa (niezbyt udolnie) i robisz uniki - tak się nie
    dyskutuje.

    Piotr