  • Data: 2009-10-22 16:18:27
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Paź, 14:31, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Taaak, wolą. Taniej wychodzi machanie łopatą niz płacenie mandatów. Mają
    > wybór między dżumą a cholerą.

    Taniej wychodzi machanie łopatą niż wynajęcie firmy. Nie daje Ci to do
    myślenia? Ludzie nie opróżniają sami szamb, nie wywożą sami śmieci na
    wysypisko (a to też musi być zrobione pod groźbą mandatu), tylko
    wynajmują do tego firmy. A do odśnieżania nie. Właśnie dlatego, że tak
    jest skuteczniej.
    (od razu odpowiadam na ewentualny zarzut: nie trzeba podpisywać umów
    na wywóz śmieci, tylko udokumentować ich wywożenie. Rachunek z
    wysypiska też jest dokumentem).

    > Prawo zmusza do ponoiszenia kosztów. Ile warta jest godzina Twojej pracy?
    > Dlaczego tego nie liczysz, że zamiast machać łopatą, mógłbyś w tym czasie
    > zarobić na coś ekstra? Albo chociaż porządnie sie wyspać i nie iść do pracy
    > złachany?

    Bo ja nie chcę mieć przede wszystkim tanio. Chcę mieć przede wszystkim
    odśnieżone.

    > Nic podobnego. Ja twierdzę, że z tego, co JUŻ płacimy, dałoby się znaleźć
    > kasę na odśnieżanie.

    No to trzeba było od razu napisać: "uważam, że da się wykonać pewną
    pracę za 0 (zero) złotych, albo: uważam, że da się istotnie poprawić
    funkcjonowanie gminy i wtedy pierwszą potrzebą, którą trzeba zaspokoić
    z zaoszczędzonych pieniędzy jest odśnieżanie chodników". To by od razu
    ustawiło tę dyskusję w grupie.pl.alt.fantazje.

    > A czy ja Ci bronię rekreacyjnie machać łopatą ku chwale gminy?
    > To Ty mi wpychasz tą łopatę i każesz odśnieżać gminny chodnik.

    Chcesz mi odebrać wybór: płacić czy samemu machać łopatą. Obecne prawo
    daje Ci wybór (bo, przypominam po raz piąty, można wynająć do tego
    firmę).

    > No to niech idzie dalej i je rozbierze, problem sam się rozwiaże.

    Tylko że ludzie chcą mieć chodniki. Ale utrzymywać ich w należytym
    stanie - jak widać z tej dyskusji, nie chcą.

    > Nie wszyscy mają dzieci w wieku szkolnym, a płacą na szkoły, nie wszyscy są
    > chorzy, a płacą na służbę zdrowia, nie wszyscy są ofiarami bandytów, a płacą
    > na policję. To co szkodzi dołozyc do tej niesprawiedliwości jeszcze
    > chodniki?

    Wytnij moją wypowiedź spomiędzy dwóch swoich i zobaczysz, że
    dyskutujesz sama ze sobą (zresztą bardzo skutecznie :) Przecież to
    Tobie przeszkadzała nierówność przy odśnieżaniu. Ale nierówność przy
    płaceniu za odśnieżanie - już nie?

    > Być może przyczyniłeś się do uruchomienia lawiny ;-)

    To by mi się podobało, nie ze wzgędu na meritum, ale ze względu na
    stosowność metafory do tematu odśnieżania :)

    Piotr