    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 5 Jul 2017 11:42:50 -0700 (PDT)
    <ojd0cs$4g1$1@news.icm.edu.pl> <ojfpu8$6c2$2@news.icm.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <0...@g...com>
    <b...@g...com>
    <ojg16j$6c2$3@news.icm.edu.pl>
    <9...@g...com>
    <ojg7tj$2in$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <b...@g...com>
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <0...@g...com>
    <f...@g...com>
    <0...@g...com>
    <3...@g...com>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 lipca 2017 16:21:10 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sosna wilgotność 0% - wartość opałowa 8GJ/m3
    > Sosna wilgotność 30% - wartość opałowa 7,2GJ/m3
    > Sosna wilgotność 60% - wartość opałowa 6,5GJ/m3
    >
    > Wartość opałowa mokrego drewna nie jest wcale trzykrotnie niższa niż
    > suchego na pień - po roku sezonowania można uznać, że 5% różnica to
    > maks :-)
    >
    > Tak się właśnie rodzą mity Kris :)

    Tak się rodzą mity zgadza się
    W życiu pewnie pzryczepy drewna nie pociełes porąbałeś i wrzucasz dane z googla
    expera udając
    Wiesz co- nie chce mi się z oczywistymi rzeczami dla mnie dyskutować.
    Napiszę tak- różnym drewnem w róznych nieruchomościach od praktycznie urodzenia palę.
    Te cyferki co wyżej podałeś przeczytałem ale przez grzeczność tylko. i nie będe / nie
    chcę nic przeliczać żeby e życie różne od wynikw OZC/ i danych z google jest. Mam
    dane ze swoich nieruchomości, wiem ile czego sąsiedzi do palenia zamawiają i wiem ile
    spalają. I teoria u Ciebie ok, praktyke życie inaczej weryfikuje. I nie zawsze to z
    OZC zgodne wyjdzie. Mało kiedy wyjdzie wg mnie;)
    Z 0lat temu podobny expert/expertka mi tu radzili na torfach chaty nie budować bo
    popęka zapadnie itp bo tak na muratorach pisali. A moja chata na torfach już dekade
    prawie stoi;) Szczygłowi Kiki też chyba demontaż proponował a człowiek pierwsza zimę
    przeżył i zaledwie coś koło 2 tys za ogrzewanie zapłacił.

    A tak na marginesie WM to się w końcu zdecyduj- czy ilość m3 wymian zgodna z z normą
    czy z Twoim poczuciem komfortu czy pasujaca Tobie do obliczeń
    Bo już lata tu siedzę i cyferki rózne padały;)