eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepadł silnik w rolecieRe: padł silnik w rolecie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: padł silnik w rolecie
    Date: Sat, 17 Sep 2016 10:49:28 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <nrj02s$j2e$1@node2.news.atman.pl>
    References: <nrdgn7$qse$1@dont-email.me> <nrek57$me6$1@node1.news.atman.pl>
    <nrepv8$57h$1@dont-email.me> <nresg4$v6s$1@node1.news.atman.pl>
    <nrhn4r$ond$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 176-115-85-233.via.zamek.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1474102172 19534 176.115.85.233 (17 Sep 2016 08:49:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Sep 2016 08:49:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <nrhn4r$ond$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:520333
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2016-09-16 23:11, t-1 wrote:
    > do połowy wysokości. Trzeba pomagać podnosząc roletę ręką. Wyżej już
    > idzie dobrze. Tak jakby silnik stracił moc.
    > Co się psuje w takich napędach?

    W kolejności:
    a) psują sie na potęgę przekładnie ponieważ robi się je z byle czego.
    Efekt jest taki że silnik musi uzyć znacznie więcej mocy do samego
    przekręcenia przekładnią. To słychać: skrzypi, pierdzi, stuka, zgrzyta.

    b) psują się prowanice z czasem zarastając syfem, rozumiem że już
    smarowaleś?

    c) psują się czasem mikrostyki (w mechnicznych wyłacznikach) i
    przekaźniki w starszych typach wyłaczników elektronicznych. Tyle że
    wtedy słyszysz to jako przerywaną pracę napędu.

    W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy roleta nie zwiększa hałasu w
    miarę rozwijania pancerza kiedy rośnie obciążenie. W prawidłowo
    pracującym napędzie dominującym dzwiękiem powinno być buczenie silnika
    a nie zgrzytanie przekładni. Profesjonalne testowanie napędów zawiera
    m.in. badanie hałasu przekładni już na lini produkcyjnej bo to
    najwazniejszy parametr okreslający sprawnośc napędu i żywotność.

    > Podejrzewam utratę pojemności przez jakiś kondensator, jeśli to silnik
    > dwufazowy.

    To jest taki smieszny silnik w któym są dwa identyczne uzwojenia i na
    przemian sa podpinane, jedno jako zasilanie drugie jako rozruch przez
    kondensator.

    Kondensatory padają, ale w bardzo starych napędach albo w chińskich, w
    nowych nie słyszałem. Ja bym na to nie liczył, choć sprawdzić nie
    zawadzi jak już wyjmiesz napęd. Wymiana kondensatora jest jednak
    utrudniona bo musi miec nie dośc że okreslony rozmiar i pojemność to
    jeszcze odpornośc na wysokie temperatury. Ciężko takie znaleźć bo są
    robione na zamówienie, choć jesli masz duży napęd to miejsce w środku jest.

    Prawidłowo pracujący napęd jest tak stabilny jesli chodzi o prędkość że
    bardzo stare wylaczniki elektroniczne posługiwały się wyłacznie czasem
    pracy silnika do orientacji w pozycji pancerza.

    Jeśli bedziesz musial wymieniać - wymień na taki o większej mocy, bedzie
    na zaś i przekładnia jest w takim solidniejsza.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1