  • Data: 2009-01-28 17:42:07
    Temat: Re: panele, a stukanie
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 07:55:16 -0800 (PST), Wojciech Madera napisał(a):

    > Parkiet można już mieć za ok 110 zł/m2 wraz z montażem, klejem,
    > lakierem i listwą. Coś gotowego za 70 złotych z pewnością nie posłuży
    > zbyt długo. Szukajcie na google i na allegro a znajdziecie :)

    Interesujące. W takim razie albo parkiet spadnięty z tira, albo zrobiony ze
    starych palet i klejony będzie na wikol :)

    Sam policz.
    Klej to koszt okolo 300-350 zl za beczke, ktora starcza na 25 metrow
    kwadratowych (12 zl/m^2).
    Dobry lakier to okolo 450 zl za ~6 litrow, litr wystarcza na 12 metrow na
    jedna warstwe, a trzeba klasc conajmniej dwie, wiec daje nam to kolejne 12
    zl/m^2.

    Ze 110 zl robi nam sie wiec 86 zl, a w tym nie ma jeszcze:
    - gruntu na podłoże przed klejeniem (ok. 50 gr/m^2)
    - gruntu na parkiet przed lakierowaniem (ok 300 zl/5 litrow, koszt ok. 5
    zl/m^2)
    - masy szpachlowej (grosze, opakowanie kosztuje 20-30 zl).
    Lekko licząc z tych 110 zł około 30 zł to koszt samej chemii w przeliczeniu
    na metr kwadratowy. Oczywiscie mowimy tu o dobrej chemii. A tutaj nie ma
    jeszcze uwzględnionego kosztu usługi, czyli conajmniej te 35 zl/m^2
    (ulozenie + 2x lakier + cyklina). Znajdziesz jakis parkiet za 45 zl z
    metra? Chyba, ze mowimy o parkiecie trzeciej klasy. Uwazasz, ze ktos
    pracuje za darmo? Ja wiem, ze tak nie jest. W praktyce dziala to tak, ze
    dostaniesz najtansza mozliwa chemie albo parkiet klasy mieszanej (pisalem o
    tym jakis czas temu), czesc I klasy, troche II, troche III.

    --
    best regards,
    scream