  • Data: 2010-06-16 15:13:37
    Temat: Re: pęknięcia po zalaniu ławy - za późno podlewane?
    Od: "kiki" <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    news:hvaora$3kr$1@news.telbank.pl...

    > o kierowniku lepiej nic nie mówię - kierownik był zdania, że betonu
    > najlepiej wcale nie podlewać - bo teraz dają taki beton, że nie trzeba go
    > podlewać.

    A wystarczyło dać foty na 2 dni przed zalewaniem, a byśmy wszystko omówili.
    Na mój gust to samo nie pękło. Na mój gust prostowali te wąsy żeby prosto
    stały ale już po wszystkim. Wzruszyli zbrojenie.

    Pisałem ci, że możesz mieć za małą otulinę betonu do stali, bo zrobili za
    duże zbrojenie do ław, wibrowali za późno, łazili, wzruszyli, prostowali.

    Te pęknięcia jak obserwuję u innych to robią się w pierwszych 2-4 godzinach
    zanim jeszcze możesz polewać. Beton jest już twardniejący, a zbrojenie się
    samo wygina w szalunkach, bo robi się cieplejsze od ciepła hydratacji.
    Powiem dosadnie. Niech nie pierdolą o skurczach i notmalności takich
    pęknięć. U mnie za drugim razem nic nie pękło, nawet ryski nie było,
    nigdzie.
    Za pierwszym laniem poleciały pręgi wszędzie gdzie była stal.
    Tylko ja pilnowałem tego tym razem sam.