  • Data: 2009-03-30 13:26:34
    Temat: Re: [piatek] sen szalonego instalatora
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > A żebyś wiedział :D
    > No to fachowcu pomyśl :)
    > Wyżej nie ma już żadnych grzejników, a ten jest ostatnim.
    Tak? jesteś pewien? bo ja nie, przy takich instalacjach w blokach
    pomagałem w latach 70, i jestem na bank pewien że powyżej był planowany
    grzejnik, bo na ostatnich piętrach (w zasadzie to poddaszu) były
    lokowane suszarnie, to że mieszkanie jest ostatnie to nie zmienia
    postaci rzeczy, pion był pociągnięty do suszarni.

    > Natomiast wyżej znajduje się odpowietrzenie i dlatego rury muszę być
    > poprowadzone na górę do odpowietrzenia.
    Bzdura, nigdy się nie robiło odpowietrzeń z obu pionów tylko z pionu
    zasilania.

    > Grzejnik natomiast wpina się w jedną z nitek, którą się zaślepia
    > pomiędzy przyłączami grzejnika. Zatem obieg wody odbywa się tylko
    > poprzez grzejnik.
    Tak jest w jednorurowej instalacji, ale ta taką nie jest, ja myślę że
    spawacze mieli 'słaby' dzień i po prostu się rąbneli, i tak zostawili,
    nikt się nie kapnął i zostało do dzisiaj.

    --
    -----
    Pozdr