    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podlogowka i c.w.u.
    Date: Thu, 9 Sep 2010 14:49:49 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i6agli$auj$1@news.onet.pl...

    > Nie no ok. Ja tylko podałem fakty.

    Nie podajesz faktów tylko ogólnikowe stereotypy.

    >Tylko zawsze dziwią mnie posty wykonawców którzy pisza ze jak oni kupuja
    >materiały to jest taniej a materiały lepszej jaosci. A to najczęsciej
    >bzdury jak wynika z moich informacji. Jest drożej(bo oczywiste jest że
    >wykonawca doliczy sobie marże za to że sam zaopatruje inwestora) i
    >dodatkowo aby zaoszczędzic kupują tańsze materiały.

    Totalna bzdura.
    Porónuj te same materiały, tych samych firm, a przekonasz się, ze ten sam
    materiał Ty jako przysłowiowy "Kowalski" kupisz drożej w tej samej hurtowni
    niż sprzeda ci go instalator. Ale powtarzam jeszcze raz ten sam materiał,
    tego samego producenta.
    Nie porónuj Twojego zakupu najtańszych materiałów z taniej sprzedawanymi
    przez instalatora materiałami droższymi.

> [...]
    > problemów w przyszłości zero. A jak jego tylko robocizna a materiały(te
    > same które kupiłby on) kupuje inwestor bezpośrednio w hurtowni to moga byc
    > z tego tytułu kłopoty. Że jak robi np w systemie Purmo i on kupuje
    > materiały to gwarancja jest na całośc, a jak te same Purmo kupi inwestor
    > to on gwarancji nie daje. Tu żadna łaska. W pierwszym przypadku po prostu
    > inwestor sobie ta gwarancje nijako wykupuje u wykonawcy płacąc więcej za
    > materiały odkupione od wykonawcy. I skoro inwesto to akceptuje to nie ma
    > problemu. Teraz nawet na głupi telewizor można sobie dokupic gwarancje

    Być może spotkałeś się z hurtowniami, które dają takie same rabaty klientom
    indywidualnym jak i instalatorom, ale to jest insza inszość i takie
    działanie hurtownii jest na którką metę, bo instalatorzy będą omijali takie
    hurtownie szerokim łukiem.
    Stanowcza jednak większość hurtowni prowadzi normalną i uczciwą politykę
    sprzedając klientom indywidualnym materiały z mniejszymi rabatami. Tak
    wygląda normalna i zdrowa polityka i dokładnie o takiej polityce rozmawiamy.
    Widzę, ze tego nie rozumiesz, dlatego spróbuję Ci wyjaśnić.
    Normalną rzeczą jest sprzedaż klientowi indywidualnemu towaru bez rabatu
    jeżeli przychodzi on z ulicy i kupuje go bez usługi (bez robocizny). Po
    prostu dostaje ten towar po cenach detalicznych ustalonych odgórnie przez
    producenta, a cała marża wynikła z upustu jaki dostała firma instalatorska w
    hurtowni, pozostaje w firmie instalatorskiej. Jest to chyba rzecz oczywista,
    bo sprzedając ten towar, sprzedawca bierze na siebie zobowiązania
    gwarancyjne, ponosi koszty transportu, koszty magazynowania, koszty związane
    ze samą sprzedażą (opłacenie pracowników, oprogramowanie magazynowe i
    fiskalne) i chyba przyznasz, że nikt nie będzie prowadził sprzedaży
    dokładając do interesu.
    Jeżeli klient zamawia usługę to mu się sprzedaje ten sam towar z rabatem.
    Jezeli zamówisz wymianę 2 grzejników to płącisz za robociznę, ale koszty
    j.w. pozostają. Zatem rabat jest niewielki. Jednak jezeli zamówisz materiał
    na cały, wielki dom to można udzielić większego rabatu, bo i zarobek na
    upuście jest odpowiednio większy.
    Ty najprawdopodobniej od samego początku byłeś nastawiony i nakręcony mając
    przekonanie, ze firmy instalatorskie sprzedają drożej. Oczywiście, ze
    sprzedają drożej, bo poszedłeś do hurtowni, gdzie zaproponowali Ci 5 czy 10%
    rabatu, a pytając w firmie instalatorskiej powiedzieli Ci o cenie
    detalicznej bez rabatu. Rabaty dopiero się tworzy indywidualnie jeżeli
    zaczyna się rozmowa o konkretnej robocie, anie wypytuje tylko i wyłącznie o
    ceny.