  • Data: 2010-09-09 14:13:47
    Temat: Re: podlogowka i c.w.u.
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i6al5g$nvu$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > Porónuj te same materiały, tych samych firm, a przekonasz się, ze ten sam
    > materiał Ty jako przysłowiowy "Kowalski" kupisz drożej w tej samej
    > hurtowni niż sprzeda ci go instalator.

    Totalna bzdura. Takie mamy czasy że zwykły inwestor wchodząc do hurtowni
    spokojnie wynegocjuje sobie marze podobne jak maja wykonawcy.
    No może w BIMS będzie miał trudniej bo obsluguja tylko Firmy
    Powtarzasz stereotypy ze rzekomo wykonawcy maja upusty niedostepne dla
    zwykłych inwestorów. A to w dzisiejszych czasach mity. Hurtownią zalezy na
    sprzedazy i upusty daja nawet zwykłym inwestorom. Nie mówię tu oczywiscie o
    kims kto chce kupic 10m pexa. Ale jak powiesz że zrobisz u nich zakupy na
    cała swoją budowę to worek z rabatami się otwiera.
    A poniewaz z racji swojej pracy widuje faktury zakupowe lokalnych firm to z
    czystym sumieniem moge powiedziec ze ja sam kupowałem często nawet w
    nizszych cenacj. Własciciel firmy najczęściej nie ma czasu na porównywanie
    ofert i kupuje w jednej firmie mając jakiś tam ustalony rabat. Żresztą nie
    ma specjalnej motywacji do negocjowania upustów bo ostatecznie i tak klient
    za to płaci. A ja idac do hurtowni z oferta konkurencji prawie zawsze
    uzyskiwałem bardzo dobre ceny. Np pokrycie dachu+ orynnowanie dzięki temu ze
    dwie konkurencyjne hurtownie prześcigały sie w rabatach cena spadła o
    3500zł. Okna z wyjściowej ceny chyba 11tys zjechały do 7tys. Tak konkurowało
    ze soba dwóch dystrybutorów Drutexu.
    Albo mój ostatni zakup z przed tygodnia- farba silikonowa Atlas Fastel- Cena
    w cenniku Atlasa 214 zł netto
    Wykonawca proponował mi cenę 180zł brutto
    Ja kupiłem w lokalnej hurtowni po 160zł(czyli 25% rabatu)

    >Ale powtarzam jeszcze raz ten sam materiał, tego samego producenta.,

    Dokładnia tak. Inne porównanie bez sensu

    > Być może spotkałeś się z hurtowniami, które dają takie same rabaty
    > klientom indywidualnym jak i instalatorom, ale to jest insza inszość i
    > takie działanie hurtownii jest na którką metę, bo instalatorzy będą
    > omijali takie hurtownie szerokim łukiem.

    Wiesz co to tez kolejny stereotyp. Instalator kupi tam gdzie mu zaproponuja
    najlepsze warunki. I na prawde nie uwierze że będziesz zaopatrywał się w
    droższej hurtowni tylko dlategio ze ona nie daje upustów klientom
    indywidualnym.

    > Stanowcza jednak większość hurtowni prowadzi normalną i uczciwą politykę
    > sprzedając klientom indywidualnym materiały z mniejszymi rabatami. Tak
    > wygląda normalna i zdrowa polityka i dokładnie o takiej polityce
    > rozmawiamy.

    Tak jest być moze w Twojej okolicy lub w jakies wyidealizowanej teorii.
    W praktyce jak inwestor kumaty to kupi taniej od instalatora. Wiem że sa
    inwestorzy którzy kupuja i ciesza się jak dostana 5-10% rabatu. Ale to ich
    problem. Taki mamy chory rynek że tzw rabaty sięgaja 70procent w stosunku do
    cen tzw katalogowych producenta

    > Widzę, ze tego nie rozumiesz, dlatego spróbuję Ci wyjaśnić.
    > Normalną rzeczą jest sprzedaż klientowi indywidualnemu towaru bez rabatu
    > jeżeli przychodzi on z ulicy i kupuje go bez usługi (bez robocizny). Po
    > prostu dostaje ten towar po cenach detalicznych ustalonych odgórnie przez
    > producenta, a cała marża wynikła z upustu jaki dostała firma instalatorska
    > w hurtowni, pozostaje w firmie instalatorskiej.

    Takie rzeczy to przy zakupach 10m pexa i dwóch zaworów.
    Jak kupuję towar na całą budowe to prawie kazda hurtownia udzieli mi rabat.
    A poniewaz ja mam więcej czasu na porównywanie ofert i wieksza motywację
    jak wykonawca to czesto uzyskam lepsza cene. I m in dlatego nie kupuje w
    firmach instalatorskich. to kolejne ogniwo w łańcuszku więc drozej

    >Jest to chyba rzecz oczywista, bo sprzedając ten towar, sprzedawca bierze
    >na siebie zobowiązania gwarancyjne, ponosi koszty transportu, koszty
    >magazynowania, koszty związane ze samą sprzedażą (opłacenie pracowników,
    >oprogramowanie magazynowe i fiskalne) i chyba przyznasz, że nikt nie będzie
    >prowadził sprzedaży dokładając do interesu.

    Wszystkie te koszty ponosi spzredawca i tak niezakleznie czy sprzedaje
    instalatorowi czy inwestorwi.
    A jak ma wybór sprzedac inwestorowi towar za kilka tysięcy dajac mu rabat
    czy nie sprzedac wcale bo inwestor pójdzie do konkurencji za rogiem to
    wiadomo co wybierze sprzedawca.

    > Jeżeli klient zamawia usługę to mu się sprzedaje ten sam towar z rabatem.
    > Jezeli zamówisz wymianę 2 grzejników to płącisz za robociznę, ale koszty
    > j.w. pozostają. Zatem rabat jest niewielki. Jednak jezeli zamówisz
    > materiał na cały, wielki dom to można udzielić większego rabatu, bo i
    > zarobek na upuście jest odpowiednio większy.

    Ok to się zgadza. Jednak ja mkupie jeszcze taniej bezposrednio w hurtowni. I
    w nosie mam koszty transportu i magazynowania bo przywioza mi to na plac
    budowy.

    > Ty najprawdopodobniej od samego początku byłeś nastawiony i nakręcony
    > mając przekonanie, ze firmy instalatorskie sprzedają drożej. Oczywiście,
    > ze sprzedają >drożej, bo poszedłeś do hurtowni, gdzie zaproponowali Ci 5
    > czy 10%

    5-10% to jest taki standardowy upust jaki dostanie w kazdej hurtowni kazdy.
    Ale kupując towar na cała budowę to mówimy o rabatach innych rzędów

    > rabatu, a pytając w firmie instalatorskiej powiedzieli Ci o cenie
    > detalicznej bez rabatu
    Jeśli nie potrafili przy składaniu oferty podac konkretnej ceny to odpadli w
    przedbiegach. I ich problem

    > Rabaty dopiero się tworzy indywidualnie jeżeli zaczyna się rozmowa o
    > konkretnej robocie, anie wypytuje tylko i wyłącznie o ceny.

    To chyba logiczne ze jak przychodzi firma do mnie na budowe i ma przedstawic
    ofertę to ofertujac uwzględni rabaty. Jesli nie to ich problem

    Krzysiek