  • Data: 2009-05-22 20:35:58
    Temat: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ariusz wrote:

> [...]
    > więcej i wykorzystać go dodatkowo - bo np.
    >
    > Mając piec gazowy kondensacyjny jako główne źródło ciepła lepiej zrobić
    > dom na ogrzewanie niskotemperaturowe, odpada w takim razie dodatkowy
    > piec na paliwo stałe - chyba, że poprzez wymiennik - skoro mamy już
    > montować wymiennik i pompy - to czemu nie wykorzystać energii jaką
    > dostarcza kominek do dogrzewania domu. Owszem można rozprowadzić
    > powietrze po domu ale aby to rozwiązanie miało dobrze działać to w
    > niektórych domach (tam gdzie nie da się tego zrobić grawitacyjnie)
    > koszty będą podobne do kominka z płaszczem.
    Dobrze prawisz, ja chciałem mieć kominek a że będę w nim palił to chcę
    grzać cały dom a nie tylko salon z przyległościami.
    W poprzednim domu paliłem w zwykłym kominku przez trzy lata i wiem co to
    jest, ale powietrznego bym drugi raz nie zrobił, powód? bo lubię mieć
    ciepło w nogi a przy takim po nogach lata zimno a w głowę jest gorąco.
    Dlatego teraz mam podłogówkę i wkład wodny.

> [...]
    >
    > Dyskusja na temat opłacalności danego rozwiązania powinna być prowadzona
    > pod tematem: CZY SIĘ OPŁACA...
    >
    > Dla autora wątku - sam będę montował taki kominek niestety koszty samego
    > kominka to nie wszystko najczęściej wychodzi drugie tyle za osprzęt.
    > Szkoda, że większość producentów nie sprzedaje tego od razu w zestawach,
    > ba nawet nie wspomina o dodatkowych elementach.
    >
    > Co do modelu samego kominka - to sam mam dylemat co wybrać
    >
    > A poczytaj sobie o zbiornikach kombinowanych - ciekawa rzecz do
    > wykorzystania w zimie z kominkiem, w lecie z solarami
    Ale one są za drogie, lepiej zastosować zwykły zbiornik jako bufor np
    500l a solary i kominek podączyć przez osobne wymienniki, od strony
    zbiornika można je spiąć razem szeregowo z jedną pompą i ładować bufor.
    Taniej a funkcjonalność taka sama.

    --
    -----
    Pozdr