  • Data: 2011-09-16 22:59:02
    Temat: Re: poziomica laserowa -co warto
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 16, 2:31 pm, szary <n...@x...pl> wrote:
    > szary wrote:
    >
    > Hmm, czyli chyba si za bardzo pietram.
    > A jak jest z wylewkami z gruchy w pomieszczeniach?
    >
    > Wpada taki, ju , dawaj, szybko bo mam nast pny kurs i drzesz ryja a on
    > dalej leje. Zakryje dechy, punkty .. nie przyda si wtedy szyko to po apac?

    Laser jest fajny bo w prosty sposob mozna zmierzyc w kazdym miejscu
    ile brakuje do poziomu albo czy poziom jest.

    Czyli:
    Kladziesz taki na srodku pomieszczenia. Ustawiasz go tak aby w miejscu
    odniesienia (parapet czy prog) byl ustawiony nominalnie (najlepiej
    miarka na np. 10cm).
    Czyli po ustawieniu i przylozeniu poczatka miarki do tego progu
    powinien swiecic na kreske 10cm na miarce.
    Potem robisz sobie listwy z rur na podlodze aby wszedzie mialy te 10
    cm do swiatla lasera.
    Ustawia sie szybko i sprawnie. Pierwsza taczka betonu pomaga
    ustabilizowac te lezace rury.

    Jak wszystko lezy stabilnie, laser gasisz i wynosisz.

    Lejesz beton i rura sciagasz nadmiar betonu i wode.
    Wszystko powinno wyjsc rowno.
    Na drugi dzien stawiasz laser na progu i chodzac delikatnie z miarka
    po wylanym betonie kontrolujesz czy wyszlo rowno (zazwyczaj wychodzi
    ok o ile nie miales za duzo wody w zaprawie).

    Przy ukladaniu rygipsow podobnie. Montujesz stelaz np. 3 cm obok linii
    lasera i dzieki miarce z dokladnoscia do 1mm ustawisz go pionowo i
    poziomo.

    Wazna uwaga:
    O ile sama kreska jest pionowa/pozioma z dobra dokladnoscia to juz nie
    zawsze swieci na wprost w poziomie.
    Czyli kreska jest pozioma ale jesli bedziesz sciane oddalal lub
    przyblizal to kreska bedzie zmieniala wysokosc.
    Przemysl to i zrozum o co mi chodzi. Dzieki temu nie popelnisz byka :)