  • Data: 2012-07-11 09:44:34
    Temat: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Zastanawiam się czy jednak nie zrobić według koncepcji Brzęczkowskiego
    >czyli zamiast głównej magistrali i trójników dać puszki rozgałęźne.

    Nie wiem.

    Nie mam pojęcia które założenia są prawidłowe , ale chyba najważniejsze jest
    aby efekt końcowy było prawidłowy , czyli instalacja niesłyszalna ...

    W przypadku instalacji z sztywnymi rurami , trójnikami idzie według mnie
    mniej materiału , lepiej jest to ułożyć i chyba nawet łatwiej ..
    Po prostu idzie gruba rura , co jakiś czas trójnik i od trójnika do
    anemostatu. Nie trzeba robić "pająka" . Przy centrali każdy anemostat jest
    połączony właśnie do centrali.

    U mnie największy nawiew mam w salonie (2 anemostaty).

    Z tego co wyczytałem to tylko w Polsce wykonuje się WM na sztywnych rurach.
    Zapewne wpływ na to ma że w PL mamy wielu producentów sztywnych rur a chyba
    nie ma żadnego producenta kanałów miękkich (typu Sonoduct). Więc producenci
    gdzieś muszą "wypchnąć" swoje towary.

    A sprzedawcą to jest na rękę.
    Jak klient widzi że u kogoś robią instalację tydzień/dwa i coś tam piłują ,
    szlifują , spawają i że to aż tyle roboty , to wtedy klient posłusznie płaci
    za Wm z rekuperatorem nawet 20tys ...

    Jakby ta sama instalcja na kanałach miekkich została wykonana w jeden/dwa
    dni to klient miały opory aby zapłacić z montaż powiedzmy 8tys zł ;)