  • Data: 2012-07-11 10:57:48
    Temat: Re: projekt wentylacji mechanicznej do krytyki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > proszę o ocenę tego projektu.

    > http://img836.imageshack.us/img836/2585/tymekparterw
    entylacja10.jpg
    > http://img801.imageshack.us/img801/3420/tymekpoddasz
    ewentylacja.jpg

    Ogólnie ok, ale na piętrze w sypialniach nawiewy odsunąłbym od drzwi - tak
    aby uniknąć sytuacji że świeże powietrze od razu pod drzwiami trafia do
    wywiewów.

    [ciach]

    > Rekuperator 300m3/h powinien wystarczyć. Kubatura netto wynosi ok. 550m3,
    > w domu będzie mieszkało 5 osób.

    Wymiany powietrza liczy się na osoby a nie na kubaturę. Ja wiem, że
    projektanci liczą według kubatury bo tak im wygodniej, ale to jest bzdura.
    Wystarczy pomyśleć co by było w windzie gdyby ją wentylować według kubatury
    albo drugi przypadek - salon 100m2, 4m wysokości, w którym na co dzień
    przebywa jedna osoba.

    [ciach]

    Reszta IMO ok. A co do przekrojów rur to bardzo dobrze, że chcesz dać
    szersze. Ja moją instalację mam policzoną na 1,5 m / s, gdy w domu przebywa
    5 osób. Dzięki temu gdy będą goście przełączę na wyższy bieg i ciągle będzie
    cicho bo nie przekroczę 5m / s.

    Pozdrawiam
    Ergie