eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieprzegląd gwarancyjny pieca CO i SOLARÓWRe: przegląd gwarancyjny pieca CO i SOLARÓW
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przegląd gwarancyjny pieca CO i SOLARÓW
    Date: Tue, 02 Nov 2010 17:41:38 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 90
    Message-ID: <iapf01$6jb$1@news.onet.pl>
    References: <iap0b3$ibr$1@news.onet.pl> <iap43m$190$1@news.onet.pl>
    <iapabt$mui$1@news.onet.pl> <iapd8q$10c$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: aerw66.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1288716097 6763 79.191.204.66 (2 Nov 2010 16:41:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Nov 2010 16:41:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    In-Reply-To: <iapd8q$10c$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:408149
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-02 17:12, Marek Dyjor pisze:
    > Ariusz wrote:
    >> W dniu 2010-11-02 14:35, Marek Dyjor pisze:
    >>> Ariusz wrote:
    >>>> Ten SPECJALISTA ULRICHA potrzebował dwa dni by stwierdzić, że
    >>>> brakuje mi zaworu trójdrożnego, który zamówiłem i był następnego
    >>>> dnia. Po czym po kolejnych dwóch dniach walki z podłączeniem
    >>>> stwierdził, że brakuje mi jeszcze jakiegoś modułu i to tylko
    >>>> dlatego, że końcówki mu nie pasowały, a odcięcie przewodu i
    >>>> podłączenie na ostro nic nie dało.
    >>>
    >>> fajni fachofcu u tego ulricha
    >>>
    >>>> Dlatego mam pytanie czy ktoś przerabiał tzw niezgodność towaru z
    >>>> umową - wg. ustawy można z tego skorzystać w ciągu dwóch lat od
    >>>> zakupu, więc w czasie, który obejmuje gwarancja. Skoro tak to po co
    >>>> płacić za przegląd, który nic nie wnosi.
    >>>
    >>> jest jeden problem tylko do 6 miesięcy zachodzi domniemanie, że towar
    >>> był niezgodny w chwili sprzedaży, po tym czasie trzeba to udowodnić,
    >>> więc sprawa sie skończy w sądzie. :)
    >>
    >>
    >> Nie wiem, gdzie znalazłeś okres 6 m-c, owszem jest chyba okres 1
    >> miesiąca od stwierdzenia niezgodności ale dwa lata konsumenci są
    >> chronienie. I za to odpowiada sprzedawca, nie producent.
    >
    > W ustawie drogi kolego, w ustawie.
    >
    > trzeba przeczytać całość ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >
    > "Art. 4.
    > 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w
    > chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    > niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    > się, że istniała ona w chwili wydania. "
    >
    > to teraz udowodnij że np pompa była uszkodzona w chwili sprzedaży,
    > powodzenia, szczególnie ze jest protokół przeglądu zerowego ze
    > stwierdzeniem, że sprzęt jest OK.

    Art. 10.

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
    termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

    Art. 4.

    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w
    chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wy- dania towaru
    domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru
    konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli
    odpowiada podane- mu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej
    kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego
    przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił
    zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar
    konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego
    tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości
    odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo
    domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
    towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach
    sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności
    uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie,
    odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar
    ma je zachować.

    4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby,
    która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie
    działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za
    producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego
    lub innego oznaczenia odróżniającego.



    Nie wiem jakie sutki prawne to ma ale skoro w ciągu dwóch lat odpowiada
    za towar to skoro piec służyć ma do grzania, a przestanie grzać to
    będzie niezgodność z umową więc sprzedawca odpowiada.
    Mało tego wg. artykułu 2 jeżeli producent... ktoś kto wprowadza towar
    zadeklaruje, że ma działać on 10 lat to tyle ma działać.

    Ariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1