  • Data: 2010-11-02 16:41:38
    Temat: Re: przegląd gwarancyjny pieca CO i SOLARÓW
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-02 17:12, Marek Dyjor pisze:

    > W ustawie drogi kolego, w ustawie.
    >
    > trzeba przeczytać całość ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    > "Art. 4.
    > 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w
    > chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    > niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    > się, że istniała ona w chwili wydania. "
    >
    > to teraz udowodnij że np pompa była uszkodzona w chwili sprzedaży,
    > powodzenia, szczególnie ze jest protokół przeglądu zerowego ze
    > stwierdzeniem, że sprzęt jest OK.

    Art. 10.

    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
    towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
    termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

[...]

    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru
    konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli
    odpowiada podane- mu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej
    kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego
    przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił
    zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.

    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar
    konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego
    tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości
    odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo
    domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
    towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach
    sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności
    uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie,
    odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar
    ma je zachować.

    4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby,
    która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie
    działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za
    producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego
    lub innego oznaczenia odróżniającego.

    Nie wiem jakie sutki prawne to ma ale skoro w ciągu dwóch lat odpowiada
    za towar to skoro piec służyć ma do grzania, a przestanie grzać to
    będzie niezgodność z umową więc sprzedawca odpowiada.
    Mało tego wg. artykułu 2 jeżeli producent... ktoś kto wprowadza towar
    zadeklaruje, że ma działać on 10 lat to tyle ma działać.

    Ariusz