  • Data: 2009-04-21 06:11:09
    Temat: Re: przepływowy podgrzewacz wody (elektryczny)
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4c0f.00000015.49ece4d8@newsgate.onet.pl...
    > Przy dorastających córkach ogrzewacz chodził na okrągło. Potrafiły trochę
    > siedzieć pod prysznicem.
    > Przy bojlerze muszą niestety ograniczyć czas kąpieli:).

    Termę można podgrzać w II taryfie za 0,25 zł/kWh, zapewnia stabilną i płynną
    temperaturę wody oraz nie wymaga sporych mocy. Ogrzewacz używasz zwykle w
    czasie I taryfy, kiedy G11 kosztuje 0,50 zł, a G12 0,60 zł.

    Wydaje mi się, że tylko dzięki nagrzewaniu termy w II taryfie oszczędzamy
    tyle kasy, że nie warto instalować ogrzewacza przepływowego. Woda nieźle
    magazynuje temperaturę, a np 80 litrowa terma potrzebuje na utrzymanie
    temperatury 55 stopni około 1kWh/dobę. Ten 1kWh jest kosztem, którego NIE MA
    w przypadku ogrzewacza przepływowego. Ilość energii do ogrzania litra wody
    jest identyczny dla przepływowego i pojemnościowego, ale terma może grzać
    tylko w taniej taryfie i na tym wygrywa.

    Dodatkowo tanie ogrzewacze jakich miałem okazję doświadczyć w przeróżnych
    hotelach czy schroniskach pracują bardzo kiepsko. Trudno je wyregulować.
    Jest za zimna, albo zbyt gorąca woda.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/