    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator do oceny
    Date: Mon, 17 Jan 2011 17:32:34 -0800 (PST)
    <ih22i8$kgf$2@inews.gazeta.pl> <ih22vi$mn1$1@inews.gazeta.pl>
    <ih24cb$r03$1@inews.gazeta.pl> <ih2aca$6fe$1@news.onet.pl>
    <b...@f...googlegroups.com>
    <ih2dko$s34$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@p...googlegroups.com>
    <ih2hgr$b5j$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <ih2ic1$djr$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@w...googlegroups.com>
    <ih2o79$qa9$1@inews.gazeta.pl>

    On 18 Sty, 01:51, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Możesz mi jeszcze powiedzieć dlaczego w rozważaniach wybierasz najmniejsze
    > dopuszczalne wartości praktycznie nie zapewniające żadnego komfortu a jedynie

    200m3/h nie zapewnia komfortu? Mozna zaprosic 100 gosci i urzadzic
    wielka huczna impreze - nikt sie nie udusi :)

    > możliwość przeżycia. W pdfie z linku wyraźnie napisali że poniżej tych
    > wielkości nie można zejść. Mozesz uprzejmie podać jakie będą wielkości nie na

    Bo to sa minimalne wartosci wymagane. Nikt nie pisze, ze to sa
    wartosci do przezycia. Poprostu tyle musi byc i koniec.

    > poziomie minimum egzystencji a nominalne. Tak na oko ze trzy razy wyższe. A to
    > już nie 100W a 300 w wentylatorach. Jeśli rekuperator nie pozwoli zaoszczędzic

    300m3/h to nie 300, a 150W. Nie manipuluj. A jezeli uwazasz, ze w domu
    potrzebujesz 600m3/h to poprostu sie mylisz. I dlatego Twoje wszystkie
    obliczenia sa o kant dupy :)

    > nic. Do tego jego eksploatacja i amortyzacja duzo kosztują i na końcu w
    > warunkach krajowych zamiast komfortu zapewniają minimum egzystencji to padł
    > ostatni argument za rekuperatorem.

    Przez pol roku zylem BEZ wentylacji. Przezylem! Nie padlem! Nie bylo
    przyjemnie (przede wszystkim w kuchni i lazience) ale jakos sie nie
    udusilem. Obecnie mam ustawione 50m3/h i poprostu jest OK. Nie ma
    wilgoci, smrod i wilgoc z kibelkow i kuchni schodzi momentalnie,
    reczniki w lazience schna w mig (mimo ze leza na zwyklym wieszaku bez
    ogrzewania!!). Wiesz ile czlowiek zuzywa tlenu ? Srednio 5l/minute. To
    daje 0,3m3/h. A Ty chcesz wymieniac 600m3/h :D
    PO CO ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.