    From: "ms" <s...@a...jp>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator do oceny
    Date: Tue, 18 Jan 2011 09:06:18 +0100

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ih175h$a10$1@news.onet.pl...
    > http://jan-gaz.com.pl/Cennik_i_oznaczenia_central
    >
    > Może ktoś zna i ma to prosze o wypowiedź.

    Ja ma ten rekuperator model chyba 2008-2009. Wersja 350 z wymiennikiem
    krzyzowym, silniki pradu przemiennego, sterownik z programatorem. Jak
    kupowalem to kosztowalo mnie to cos okolo 3000zl. Za te pieniadze nie
    znalazlem nic lepszego a mialem skromny budzet w tamtym okresie. Pobor
    calkowity pradu na 1 biegu to 55W, na takim wlasnie biegu chodzi rekuperator
    i to z przerwami. U mnie nic nie slychac (delikatnie w lazienkach slychac
    jak wlacze 5 bieg), komfort wysmienty.
    Rekuperator jest jak za te pieniadze w porzadku. Co prawda mialem drobny
    problem z wykraplaniem sie wody po stronie wyciagu (oczywiscie taca ociekowa
    jest, odplyw tez) ale producent zareagowal prawidlowo i przyslal mi "zestaw
    naprawczy" - za jakis czas bede wiedzial czy pomoglo. Ponoc nowe rozwiazania
    nie maja juz z tym problemu.
    Generalnie jesli chodzi o zasadnosc montazu rekuperatora to imho warto.
    Mnie calosc instalacji z urzadzeniem kosztowala 5-6tys + wlasna praca.
    Jezeli chodzi o rekuperator Jan-gaz to tez zastrzezen co do wykonania i
    dzialania nie mam poza efektem wykraplania sie wody w niewlasciwym miejscu.
    In plus nalezy zaliczyc reakcje producenta. Nie wiem ile teraz kosztuja ten
    rekuperatory ale za te pieniadze co ja placilem to sprzet byl tego warty.

    ms.