    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rysy na stropie
    Date: Wed, 12 Aug 2009 10:29:19 +0200

    Arek pisze:
    > Witam, wczoraj byl zalewany strop z gruchy b20, podlany w 4 godz po
    > zalaniu.Pojawily sie takie rysy, czy mam sie tym martwic?
    >
    > http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1968m.jpg
    > http://i44.photobucket.com/albums/f13/arecki1338/DSC
    F1969m.jpg

    co sie skurczyło to juz 'po ptokach'....
    Ale nośności stropu to zbytnio nie nie zaszkodzi. Rozumiem, że to fotka
    górnej powierzchni stropu? ).
    Betony B>=20 wymagają dużej staranności w pielegnacji, i braku
    usprawniania betonowania przez nowatorskie inaczej pomysły typu 'dolej
    troszkę wody, bedzie łatwiej rozgarniać'... czy 'po co te siatki tak
    wysoko nad ścianami- zawszem robilim bez i trzyma'.....
    Patrząc na układ rys, raczej nie są rysy nad zbrojeniem górnym powstałe
    na skutek zbyt małej otuliny. Wygląda na typowe skurczowe.

    Pozdrawiam
    Michał