  • Data: 2013-04-05 13:35:28
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mam dom z Ytonga 36,5 i nie robiłem tynku na siatce i kleju, a zwykły tynk
    > cementowo-wapienny. Już 4 rok niebawem minie i nic się nie dzieje.

    No to prawidłowo. Jakbyś dał kiepski cienkowarstwowy to by się działo :-)

    > W domu mam ciepło za ogrzewanie płacę mniej niż znajomi ze styropianem
    > przy większej lub podobnej powierzchni.

    To tez nic dziwnego. Parametry teoretyczne sobie a praktyka sobie. To jest
    efekt braku mostków.

    > Różni piszą o błędach i szczelinach i wianiu. Największym błędem jest zła
    > zaprawa, za dużo jej, lub smarowanie pionów. Powietrze jeżeli nie ma
    > konwekcji jest doskonałym izolatorem. Małe szczeliny dobrze zatkane z
    > jednej i drugiej strony spełniają rolę izolatora. Większe można
    > zapiankować. Mi na cały dom poszło raptem 2 pianki.

    > Co do wad Ytonga - jego wytrzymałość. W kilkunastu miejscach popękały mi
    > ściany. Choć pękły mi również te wewnętrzne robione z dużo bardziej
    > wytrzymałego.

    To nie wytrzymałość tylko sztywność. Ytong się nie poddaje tylko od razu
    pęka. Dlatego pod Ytong musza być dobrze zrobione fundamenty tak aby nic nie
    siadło, albo aby siadło równomiernie.

    Pozdrawiam
    Ergie