    From: Adam Adamaszek <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia na działce rekreacyjnej
    Date: Sun, 2 Aug 2009 23:24:25 -0700 (PDT)

    On 2 Sie, 23:58, mal <m...@g...com> wrote:

    > Wyobraź sobie, że w mrocznym średniowieczu różdżka była podstawowym
    > narzędziem pracy górników, a Kościół palił na stosach za zupełnie
    > inne odstępstwa od tzw. wiary.
    > Jest wiele literatury na temat działania różdżki czy wahadła.
    > Poczytaj, a na pewno zmienisz zdanie.

    Poprosze o zrodla - badania naukowe, ktore udowodnia teze, ze
    rozdzkarstwo dziala.

    Ja na razie znalazlem:

    http://tinyurl.com/cieki-wodne

    bardzo spodobalo mi sie pare cytatow:

    "Jako fachowiec, mam pełne prawo zabrania głosu w sprawie istnienia
    w ziemi żył wodnych. Ojciec mój przez ponad 45 lat produkował kręgi
    betonowe i kopał studnie, a brat, mimo zdobytego wykształcenia, ze
    względów finansowych, kontynuował ten zawód. Kopanie studni i
    wiertnictwo wykonywane były przez dwa pokolenia, od powrotu mego ojca
    z Francji około 1925 r, do śmierci brata w 1994 r. Do września 1939
    roku
    ojciec mój wykonywał dla Instytutu Geologicznego w Warszawie tzw.
    szybiki, czyli kwadratowe studnie do głębokości około 20m.
    Badania prowadził inż. Kobyłecki (imienia nie pamiętam). Po 1945 r
    wznowiono te prace dla Instytutu Geologicznego w Krakowie.
    Prowadziła je p. Kokoszyńska (jej imienia również nie
    pamiętam). Ojciec był więc znanym i cenionym fachowcem.
    Oceniam, że łącznie z bratem wykonali kilka tysięcy studni, przyjmując
    średnio tylko jedną wykonaną studnię na tydzień. Pomagałem w tym ojcu
    jako młody chłopak, później wprowadziłem nową technologię zagłębiania
    w dno studni filtrów przy pomocy wibratorów. Byłem więc w centrum
    problemów związanych z zakładem. Znam dobrze ukształtowanie warstw
    wodonośnych i wszystkie problemy z tym związane w powiatach Piotrków
    Tryb., Tomaszów Maz., Rawa Maz. i Opoczno.
    Na podstawie wieloletnich doświadczeń mogę więc z całą
    odpowiedzialnością stwierdzić: nie ma w ziemi opisywanych przez
    radieszustów żył wodnych czy cieków wodnych. Są to twory zmyślone,
    nie występujące w przyrodzie. Gdyby żyły wodne były, pierwszy
    wykorzystywałbym je, a obecnie opisywał. Nie ma również "wejść do
    źródeł wody", bo i o takich tworach wyobraźni radieszustów czytałem
    w ich książkach."

    oraz

    " (...) Zestawiając tę geologiczną wiedzę z własnym doświadczeniem,
    mogę stanowczo stwierdzić: różdżkarstwo, przynajmniej w poszukiwaniu
    wody, jest oszustwem, ponieważ "żyły wodne" nie istnieją. Natomiast
    powoływanie się na tzw. "promieniowanie radiestezyjne" tych żył jest
    świadectwem nieznajomości elementarnych zasad fizyki. Twierdzenie o
    szkodliwości tego promieniowania dowodzi, że podstawą tego oszustwa
    jest chęć zysku, ponieważ tylko radiesteci "to promieniowanie"
    wykrywają i tylko oni mogą mu zapobiec. "

    oraz, prosciej:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Radiestezja

    A w szczegolnosci:

    "Z naukowych prób wyjaśnienia prac nad radiestezją podjął się w Polsce
    zespół naukowców z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu pod
    kierunkiem prof. Szydłowskiego oraz dr. Kiszkowskiego. Prowadzone
    przez kilka lat badania w żaden sposób nie potwierdziły by
    "radiestezja" miała cokolwiek wspólnego z nauką, zaś wyniki tych badań
    zostały opublikowane w książeczce "P. Kiszkowski, Co warto wiedzieć o
    radiestezji""

    pozdrawiam
    AA