    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studnia na działce rekreacyjnej
    Date: Thu, 6 Aug 2009 00:14:48 -0700 (PDT)

    On 6 Sie, 06:57, "SJS" <s...@w...pl> wrote:

    > a kto ci powiedział, ze tam było 500 radiestetów?
    > w tekście jest wyraźnie mowa o 43
    >
    > a więc wszystko co dalej piszesz jest bełkotem

    Wyraźnie mowa o 500 radiestetach z których odpadło w przedbiegach
    tyle, że zostało 43. Byli to tacy co nie kłamali wystarczająco
    sprawnie aby przejść eliminacje.
    ;-)

    Z tych 43 ludzi każdy miał średnio 10 serii prób. Daje to co najmniej
    430 serii, w tym wynik 6-ciu serii uważany był za ponad przeciętny. W
    tym słownie w jednej serii z tych 430 można było zauważyć linię
    przebiegającą zgodnie z rurą (po wytężeniu mocnym wyobraźni). Niestety
    jak nałożono na to wyniki innych serii wykonanych przez tego samego
    radiestetę to wyszedł obraz chaosu....
    ;-)
    http://www.csicop.org/si/9901/dowsing.html

    Wszystko co twierdzą radiesteci to po prostu zabobonny bełkot.
    ;-)

    > a kto i gdzie napisał, że tylko radiesteci wykrywaja strefy geopatyczne
    > przypisujesz bzdury i sam z tymi bzdurami sie rozprawiasz

    Proszę cytat (choć to po prostu wiem z obserwacji) z wikipedii:
    "Radiestezję zazwyczaj łączy się z poszukiwaniem wody i surowców
    naturalnych, jednakże wielu radiestetów pozwala sobie znacznie
    poszerzyć listę dziedzin, w których radiestezję można wykorzystywać. I
    tak o to można natknąć się na instrukcję wykorzystywania wahadełka w
    biznesie (dobór pracowników, idealny dzień na utworzenie firmy),
    archeologii (poszukiwanie starych monet, grobowców), znajdywaniu osób
    zaginionych i w kryminalistyce, grach hazardowych, medycynie itd[5]. W
    przypadku wahadełka nie jest konieczna praca w terenie; można pracować
    z mapą lub fotografią osoby/przedmiotu."

    > a ja nie zajmuje sie od wielu lat radiestezja zawodowo - to raz
    > a dwa - poczytaj zanim zaczniesz znów zabierac głos

    Jakiś tam zysk masz. Może też po prostu kręci Cię to że ludzie wierzą
    że masz "moc wykrywania".
    ;-)
    A nawet gdybyś był teraz "na emeryturze" to też przecież byś się nie
    przyznał że w konia zrobiłeś ileśtam ludzi...
    ;-)

    > http://www.radiesteta.webpark.pl/mojadroga.html
    > i jak umiesz liczyć to przelicz jaka była szansa aby przypadkowo trafic na
    > powierzchni ponad 40.000 m2 na kanały o szerokości około 3 m?

    Czytałem to już ponad rok temu jak dyskutowaliśmy na tej samej grupie
    na ten sam temat. Ogólnie można powiedzieć parafrazując znane
    przysłowie "uderz w temat studni a SJS się odezwie". Lobby radiestetów
    jest nadwyraz aktywne. Nie chce mi się tego czytać po raz drugi.
    Ogólnie jako dowód podajesz artykuł który sam wyprodukowałeś...
    ;-)

    Nie przeczę oczywiście, że na podstawie ukształtowania terenu,
    roślinności, rozmieszczenia innych studni, znajomości okolicznego
    terenu (lub nawet map geodezyjnych) itp. można z dużym
    prawdopodobieństwem wnioskować gdzie może być woda, ale wciskanie
    ciemnoty o nadprzyrodzonych mocach w 21 wieku po prostu nie uchodzi.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

    PS: Chyba popsułeś wikipedię bo wczoraj był tam link do "nagrody
    miliona" a dzisiaj już nie, a zamiast tego jest Twój przypis...