  • Data: 2009-12-26 10:44:01
    Temat: Re: swiadectwa energetyczne a ekologia
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Amen
    > Ja na szybko sobie pewne sprawy przeliczylem i dlatego żadnej
    > "energooszczędnej" żarówki u mnie nie ma.

    W przypadku ewentualnego oświetlenia ogrodowego radzę sprawę przemyśleć.
    Ja mam 13 punktów oświetleniowych, a ich moc elektryczna "energooszczędna"
    wynosi ok. 120 W. Sterowane są wyłącznikiem zmierzchowym, palą się więc kilka-
    kilkanaście godzin na dobę. Policzyłem, że miesięcznie wydaję na ten zbytek
    ok. 20 zł. Gdyby żarówki nie były energooszczędne, wydawałbym 60-80 zł. Na te
    żarówki wydałem jakieś 180-200 zł., więc w tym przypadku zwrot kosztów
    najstępuje po kilku miesiącach a na pewno poniżej 1 roku.

    W pozostałaych przypadkach typu światło w kuchni czy holu, zwrot kosztów to są
    rzeczywiście lata.

    Pozdrawiam
    e-kran