    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: szpachlowanie sufitów podwieszanych
    Date: Thu, 26 Apr 2012 10:41:33 +0200

    news:4f98fe29$0$1313$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zabieram się za tę robotę właśnie.
    > Mam do zrobienia 133m2 sufitów podwieszanych.
    > Oczywiście będę robił to po raz pierwszy dlatego próbuje sobie to jakoś
    > poukładać w głowie.
    > Zdecydowałem, że użyję fizeliny. Mam tylko jedną zagwozdkę.
    > Jak poradzić sobie z miejscami w których łączą się płyty cięte przeze
    > mnie?
    > W tych miejscach nie ma fabrycznego obniżenia, więc jak wtopię tam
    > fizelinę to będę miał na całej długości gipsowy pagórek. Nie chciałbym
    > gipsować całych płyt bo się za...bię :-(
    >
    > Jak sobie z tym radzicie?

    Te nieoryginalne łączenia musisz przygotować poprzez nacięcie w obu płytach
    małej fazki 0,3-0,5cm pod kątem 45st. Najpierw szpachlujesz na płasko bez
    bandażu po to aby tylko wypełnić klejem sfazowaną fugę nie zostawiając ani
    grama gipsu poza fugą na powierzchni płyty. Gips przy wiązaniu kurzczy się
    gdyż odparowuje woda i jak tego nie zrobisz to licz się z powstałymi
    pęcherzami powietrza pod bandażem gdybyś od razu go chciał kłaść. Dopiero
    jak stwardnieje nakładasz cienki film gipsu, szybciutko rozciągasz bandaż,
    wcizkasz małą szpachelką i zakrywasz cienką ale szeroką warstwą gipsu. Jak
    masz dobrze przygotowaną masę szpachlową to wyjśc powinna gładka
    powierzchnia bez ciągnącycjh się rys. Szpachluje się z naddatkiem szerszym
    pasem za pomocą tzw pióra o długości 40-50cm i kontroluje świecąc halogenem
    z boku. Jeżeli stwierdzisz że przy różnych kątach padania światła wzgórek
    jest niezauważalny to tak zostawiasz. Szpachlując piórem nie dociskaj go
    zbyt mocno a i staraj się aby samo pióro było proste i podczas szpachlowania
    w miarę prosto je prowadź.
    Dobre szpachlowanie a nie lepienie i potem szlifowanie to sztuka. Sztuką
    jest też samo przygotowanie masy szpachlowej. Źle przygotujesz to licz się z
    dupianym efektem. Nie kupuj badziewia do szpachlowania jak jakieś nida gipsy
    czy inne wynalazki bo się potniesz. Tylko K1 albo rigips lub knauf
    fugenfuller. Ja jak szpachluję to zawsze nakładam 3 czasem cztery warstwy.
    Pierwsze dwie są decydujące o efektach świetlnych pod róznym kątem padania a
    ostatnie o tym czy coś będzie widać przez farbę czy nie, czyli rysy itp.

    Marek