    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 25 Jan 2014 17:23:45 -0800 (PST)
    <lc03j8$sne$1@speranza.aioe.org> <lc1bja$fig$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@g...com>
    <lc1kvq$jo8$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: temperatura wody
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 01:26:53 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
    >
    > gabarytowo duża. Ale składała by się z takich samych elementów
    >
    > podstawowych, kawałków drutu. Produkcja takiej baterii złożonej z
    >
    > powtarzalnych elementów da się łatwo zmechanizować. Przy zmechanizowaniu
    >
    > produkcji koszt produkcji to w zasadzie koszt drutu i kilku innych
    >
    > tanich na 1 sztukę komponentów. To czy w niej było by 500 czy 50000
    >
    > pojedynczych ogniw jest szczegółem bez znaczenia jeśli patrzy się na to
    >
    > od strony produkcji. Jak zgrzać dwa druty na sekundę to 3600 ogniw na
    >
    > godzinę wyjdzie. Ale sekunda to bardzo długo. Na sekundę da się zgrzać

    dukte/mikro-kwk/Vitotwin_300-W.html

    > A teraz Ty zaprezentuj swoje rozwiązanie w praktyce,
    >
    > g.
    Z całym szacunkiem ale o co chodzi. Jak widzę coś napisane w tym delikatnym i
    melodyjnym języku to się czuję jak bym czytał że za jednego niemca zostanie na rynku
    powieszonych 20 bandytów. Mój pomysł dotyczy zrobienia autonomicznego systemu z pompą
    zasilaną baterią termoelektryczną karmiącą się odpadowym ciepłem z pieca albo kotła
    jak kto woli. Wyciągnięcie dwudziestu pięciu watów ze spalin nie jest jakąś
    abstrakcyjnie dużą wielkością. Tam zapewne silnik Stirlinga napędza pompę ciepła.
    Dobrze zgaduję?