  • Data: 2012-09-02 23:13:09
    Temat: Re: tynk na ytongu?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ale Ty znowu o zewnętrznej ścianie, a pytanie było o środek.
    >Ściana pustak + styropian i wszystkie tego konsekwencje, więc spoko,
    >pytanie co z wewnętrznymi ścianami.

    No nie do konca jestem przekonany, że mówi o zewnętrznej stronie.
    Własnie tak myślę, że jeżeli ściana jest niejednorodna, to różnice w
    pochłanianiu
    wilgoci z powietrza się pojawią (niejednorodna, mam na myśli bloczek -
    spoina).

    Jeżeli tak, to przy cienkiej warstwie tynko-szpachlu wilgoć w miejscu
    fugowania
    może się mocniej wybijać, powodując smugi fug na ścianie.

    Z drugiej strony, malując ściay farbami emulsyjnymi, hmm minimalizujemy
    pochłanianie wilgoci przez ścianę.

    Kurcze sam nie wiem, ma ktoś tylko wyszpachlowane ściany i mieszka w takim
    domu już z 2-3 sezony?

    Pozdrawiam
    Darek