  • Data: 2010-09-08 11:03:21
    Temat: Re: viessman i sterowanie - pytanie do elektroników
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "denes" <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> napisał w
    wiadomości news:i62top$mqj$2@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam.
    >
    > Mam kocioł vitodens 200, który sterowany jest przez regulator
    > pokojowy. Regulator ten powoduje zwarcie na stykach pieca
    > włączając go lub wyłączając. Mam pytanie, czy ma ktoś rozwiązanie,
    > które umożliwiłoby sterowanie tym samym sterownikiem (lub być może
    > jakoś z kotła) włączaniem i wyłączaniem pompy do podłogówki?
    > Wydaje mi się trochę bez sensu, żeby pompa pracowała
    > przez większość czasu gdy kocioł w ogóle nie pracuje.
    >
    > Nie wiem jak to można w prosty sposób spiąć ze sobą,
    > bo do załączenia pompy potrzebny byłby jakiś przekaźnik,
> [...]

    Kiedyś coś podobnego wykonałem do pieca tradycyjnego.
    Wnioski z eksploatacji:
    1. Pompa obiegowa musi się włączyć razem z piecem (zatem nic odkrywczego).
    2. Pompa musi się wyłączyć jakiś czas po wyłączeniu pieca zależnym od
    pojemności cieplnej pieca i pojemności układu obiegowego. Zastoiny gorącej
    wody są nieekonomiczne i powodują lokalne przeciążenia cieplne, zwłaszcza w
    piecu. W moim przypadku piec "skwierczał". Potrzebny jest układ opóźniający.
    3. Na wszelki słuczaj pompa nie powinna się wyłączać całkiem tylko przejść w
    tryb impulsowy (30s pracy 5min spoczynku).
    4. W związku z p. 3 potrzebny był układ wiedzący że instalacja nie pracuje i
    ostateczne wyłączenie pompy.
    Kiedyś to była wielka instalacja teraz na nie takie cuda wystarczy układzik
    mikrokontrolera za kilka zł.
    pozdrawiam,
    W.