  • Data: 2010-01-14 11:46:55
    Temat: Re: w sprawie wyboru pieca gazowego
    Od: "mK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam kumpla, ktory sobie wybudowal dom tak, aby nie bylo ciasno. Czyli cos
    > ok
    > 200m2. Facet w srednim wieku, dzieci wyjechaly w swiat, w domu spedzaja
    > swieta. I siedza sobie tam we dwojke, w salonie z kominkiem, na noc
    > przenosza sie do sypialni. Pozostale 4 pokoje sa zamkniete i 2 razy w roku
    > wycieraja tam kurze. Warto?

    Czy warto?
    Budując mały dom, masz prawie pewność, że dzieci nie zostaną przy Tobie, bo
    nie będzie się gdzie pomieścić, więc na starość prawie pewne że zostaniesz
    sam ... z żoną. Pozatym większy dom to zawsze inwestycja i lokata kapitału.
    Chyba nie ma takiego co by nie chciał dużego domu, zakładając, że koszty
    utrzymania są na tym samym poziomie.

    teraz do kolegi Qenta:
    Na twoim miejscu zrezygnowałbym w tym projekcie z garażu. Bo rozumiem, że
    dom ma 90 m2 + garaż Zresztą po co Ci garaż, samochód to nie członek
    rodziny, chyba że planujesz zakup nowego i drogiego auta.
    Garderoba w sypialni to tez nie najlepszy pomysł. A łazienka i garderoba w
    sypialni to juz zupełny masochizm. Już sobie wyobrażam jak któryś z
    małżonków wstaje wcześniej i biega po sypialni trzaskając drzwiami, świeci
    światłem itd. Już bym wolał chyba mieć wejście do garderoby od garażu.
    Pokój rodziców pomiędzy pokojami dzieci, to zupełny brak intymności, nie
    tylko dla Ciebie ale i dla dzieci. W tym przypadku zamieniłbym sypialnię z
    garderobą, ale to też nie jest najlepsze rozwiązanie, ale chyba lepsze od
    dotychczasowego. Ewentualnie zamieniłbym sypialnię na tą najbliżej salonu.
    Ta nieszczęsne WC przy kuchni, ja dałbym wejście od przedsionka i by było
    super. Szafę z przedsionka przestawiłbym na drugą ścianę

    Gdybyś zrezygnował z garażu to: zrobiłbym garderobę , jakiś składzik ,
    kotłownię, może jakiś pokoik. jeżeli już tak oszczędzasz na kosztach budowy,
    to po co budować domek dla samochodu za 2000zł za m2, pozatym garaż zawsze
    sobie możesz dobudować póżniej gdybyś tak bardzo go potrzebował.
    Pisałeś też że ze większośc czasu będziesz spędzał w ogrodzie, zastanawiam
    się ile to jest. W naszym klimacie w ogrodzie daje się posiedzieć na
    ławeczce góra przez pół roku pomiędzy majem a wrzesniem (5 miesięcy) i to
    też nie zawsze da radę. Pozostałe miesiące to duża loteria i nie zawsze
    przyjemność.

    Już tak na koniec jeszcze popatrzyłem na projekt i myślę że, masz nie wiele
    miejsca na składowanie różnych rzeczy codziennego użytku, Salon prawie
    nieustawny, szafy w pokojach dla dzieci dodaj jeszcze tam dużo pólek i
    bałagan na podłodze. Jak dla mnie to stanowczo za mało. Przydała by się
    garderoba i składzik w jednym wtedy będzie idealnie.

    Sam projektuję dom dla siebie już od pół roku, wszystkie rozwiazania
    sprawdzam wizualnie gdzie tylko sie da. Najlepiej zacznij się umawiać na
    oglądanie domów na sprzedaż i najlepiej tam gdzie mieszkają ludzie.

    4640 (20091126) __________