    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: walka z akacjami na działce - czym ?
    Date: Mon, 27 May 2013 09:44:52 +0200

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:knr1h2$1p24$1@news2.ipartners.pl...

    > I po pszczołach...

    Ich problem :)
    Wkurza mnie nadopiekuńczość państwa nad przyrodą. Nie wolno ścinać drzew
    na własnym podwórku, przez które ludzie się męczą (artma, alergie,
    spadające gałęzie raniące ludzi, opadające liście niszczące dach). Jak
    drzewo się złamie podczas wichury i zabije człowieka to nic, ważne żeby
    biurokraci byli zadowoleni i pszczółki sobie fruwały.
    Pytanie: ileż tych pszczółek się otruje? Czy od kilku zatrutych pni
    drzewa nagle wyginą na cłaym świecie?
    Roundup dość szybko ulega biodegradacji i bzdurne jest twierdzenie, że
    zagraża on pszczołom w tak dużym stopniu, aby zniszczyć całą populację.

    Jeżeli chodzi o roundup to proponuję nie pryskać czy podlewać, bo to
    niewiele pomoże, ale wstrzyknąć niewielką ilość bezpośrednio w korzenie
    lub pień. Zielone przestanie odrastać, a korzenie w przeciągu roku czy
    dwóch spruchnieją. Za kilka tygodni po roundupie nawet nie będzie śladu,
    bo ulegnie biodegradacji. Ponadto wstrzyknięty w korzenie czy pień nie
    stanowi prawie żadnego zagrożenia dla pszczół.
    Tylko k... nie piszczie o robakach żyjących w ziemi, których setki ton
    co roku giną podczas prac polowych na polach uprawnych :)