    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: weekendowo o GMO dla niezdecydowanych
    Date: Sun, 17 Mar 2013 00:42:02 +0100

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ki2s9r$181$1@news.vectranet.pl...
> [...]
    >
    > Hejka. Jakaż ta ludzka natura jest przewrotna
    >>
    > A co my robimy na naszych działkach czy w naszych ogródkach? Ano
    > totalną monokulturę. Jak trawniczek to bez jednego chwasta. Precz mniszki,
    > babki, jaskry, stokrotki a nawet koniczynki. Jak na grządce buraczki to
    > bez najmarniejszego chwaścika i podobnie z innymi warzywami. Ale w skali
    > makro (czyli za płotem) jesteśmy zwolennikami bioróżnorodności. Czy
    > odmiany GMO czy odmiany tradycyjne kiedy są uprawiane na ogromnych polach
    > o powierzchni kilkuset hektarów nie są obojętne dla środowiska.

    zgadzam się z powyższym, ale mój trawnik taki nie jest, a chwasty usuwam
    te które ograniczaja wzrost moich warzyw. Na czysto ani mi się nie chce
    ani nie widzę sensu.
    Oczywiście zagrożenie monokulturą nawet bez GMO jest ważne.
    Dotarło to do mnie jak zobaczyłem (w Polsce) miejsce, gdzie dookoła po
    horyzont były tylko łany rzepaku.

    > To jest oczywiście paradoks ukazujący meandry amerykańskiego prawa. U
    > nas jest zakaz uprawy roślin GMO więc te problemy nie dotyczą naszych
    > rolników.
    > Pozdrawiam uprawowo Ja...cki
    Te "amerykańskie" prawa niestety dojdą i do nas. Jak i wiele innych
    niekoniecznie pożądanych zjawisk. Nie sądzę aby interes i "prawa autorskie"
    koncernu zostały tu "zaniedbane".