  • Data: 2015-02-03 12:31:37
    Temat: Re: wiertarka
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-02 o 23:27, k...@g...com pisze:
    > Bez przesady. Pamiętam czasy jak ludzie dwubiegowymi celmami z przystawką udarową w
    wielkiej płycie skutecznie wiercili. Porządnym wiertłem fi5-6 mm dziury pod kołki pod
    szafki albo obrazki da się biedronkową wiertarką wywiercić. Podstawa to nie za duże
    obroty. Do przerobienia ściany z wielkiej płyty na ser szwajcarski taka wiertarka się
    nie nadaje. Ale jak komuś nie zależy czy 4 dziury zrobi w 4 minuty albo w pół godziny
    to taka wiertarka się nadaje. Z tym że nie kupował bym w biedronie bo nie wiem jak
    tam z reklamacjami. W pełno gabarytowym markecie bym kupił.

    Może i pamiętasz takie czasy, ale ja przerobiłem jakiś czas temu to w
    praktyce. Efekt - właśnie takich małych dziurek zwykłą, nawet nie
    najtańszą chińską udarówką z porządnym wiertłem nie dało rady wywiercić.
    Wiertło wchodziło na głębokość tynku i dalej ni chu chu...
    Kupiłem fajną i tanią młotowiertarkę Einhella (polecany w necie model,
    SDS-Plus) na Allegro, całość z przesyłką kosztowała 210 zł wówczas i
    wiercenie stało się przyjemnością, bo wiertła same wchodziły w ściany,
    jak w masło.

    Teraz przeprowadziłem się do domu, więc do wspomnianej młotowiertarki
    dokupiłem jakiegoś małego najtańszego chińczyka za 59 zł, to lżejszych
    prac i to jest duet w sam raz do wszystkiego.

    Ale do wielkiej płyty odradzam wszelkie "wiertarki udarowe". Tam jest
    potrzebna przynajmniej młotowiertarka. Wiertarki mają za słaby udar.

    Pzdr
    --
    /__/_* /