  • Data: 2015-02-03 12:32:09
    Temat: Re: wiertarka
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:d3f556e0-cc81-4f58-afe0-1529c50e8755@go
    oglegroups.com...

    > Zelbet i 710W? Marnie to widze - tym sobie mozna powiercic w drewnie
    > conajwyzej :-)

    A ileż to mocy miała nieśmiertelna Celma? Przez lata przy gorszych wiertłach
    wystarczało do wszystkiego a teraz to niby za mało? Nie moc ma znaczenie a
    wiertło. Dobre wiertło (np. Irwin) i każda wiertarka da radę.

    Miałem jakiegoś Pegasusa co miał 450W (i udar). Dostałem go już używanego od
    kogoś z rodziny co sobie kupił nową i zawiozłem na niezamkniętą i
    niestrzeżoną budowę by była na wszelki wypadek gdy akurat coś trzeba będzie
    zrobić a zapomnę z domu wiertarki.

    Oczywiście wiercenie nią zajmowało więcej czasu niż nawet najzwyklejszą
    amatorską "boszką" o małym młotku z SDS nawet nie wspominając, ale dawała
    radę zarówno fi 12mm w stalowym płaskowniku 3mm grubości jak i w żelbetowych
    nadprożach. Zarżnąłem go dopiero gdy go używałem do mieszania zaprawy na
    przemian w dwóch wiadrach bez przerwy - przekładnia tak się nagrzała że smar
    wypłynął i zaczął się topić plastik obudowy po czym dostała bicia bo łożysko
    w roztopionym plastiku się przesunęło.

    Do ciągłego używania taka moc to zdecydowanie za mało ale raz na kilka
    miesięcy by wywiercić dziurę pod kołek nie widzę problemu nawet w dobrym
    betonie..

    Pozdrawiam
    Ergie