  • Data: 2009-02-18 11:40:29
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał

    skoro ludzie
    > mają piece węglowe czy na drewno to podobnie jak z kominkiem muszą tego
    > pilnować i dokładać. Są sterowniki jest możliwość zamontowania
    > programowanej przepustnicy, która przytłumi ogień i go roznieci kiedy
    > trzeba jednak nie da się bezobsługowo dostarczyć drewna, dlatego
    > bezwzględnie uważam, iż kominek jako drugie źródło Ciepła.

    Ja od kilku lat uzywam kominek jako jedyne zrodlo ciepla w domu wiec moge
    podzielic sie swoim doswiadczeniem. Ognia nie ma potrzeby pilnowac ani
    ciagle dokladac.
    Wystarczy dwa razy na dobe uzupelnic drewno i zapomniec o istnieniu kominka.
    Przy stalym paleniu nie pali zie zywym plomieniem a jedynie drewno sie zarzy
    przy max domknietym powietrzu. Po 12 godzinach doklada sie nastepna partie
    drewna do pelna i wszystko zarzy sie dalej. W zeszlym sezonie popiol
    wyrzucalem 3 razy czyli
    raz na 2 miesiace. Wiec to tez nie jest uciazliwe. Oczywiscie kominka nigdy
    w sezonie nie wygaszam, zarzy sie od 1 pazdziernika do konca kwietnia. Nawt
    popiol wybieram przesuwajac tylko zar na jedna strone.
    Oczywiscie do ciaglego grzania musi byc kominek o duzej mocy (ja mam 18 KW),
    bardzo szczelny i z dobra regulacja doplywu powietrza (oczywiscie nie przez
    ruszt od spodu).

    --
    Tomasz