  • Data: 2009-02-18 11:28:48
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gngfhh$7id$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > DGP - owszem mam i jest OK, ale płaszcza wodnego bym nie założył - nie
    > przekonuje
    > mnie ta idea w ogóle. Do DGP trzeba mieć dobrze usytuowany kominek
    > (centralny punkt
    > domu, krótkie kanały do ogrzewanych pomieszczeń) - inaczej to nie będzie
    > działało
    > (grawitacyjnie) albo będzie działało słabo (wspomagane wentylatorem).
    > --
    > --
    > ==============================
    > Janusz Pawlinka

    Ja nie mam ani DGP, ani płaszcza.
    No można powiedzieć że mam namiastkę DGP,
    bo kominek mam centralnie i dystrybucja gorącego pow.
    odbywa się kanałami kominowymi.
    Byłem przeciwnikiem kominków z płaszczem, ale widziałem
    jedno i drugie rozwiązanie w akcji i bardziej bym się skłaniał ku
    zastosowaniu płaszcza. Owszem jest to drogie rozwiązanie, ale
    w cenie domu to skromny procent.
    Dystrybucja powietrza przez anemostaty to dostarczenie powietrza
    ciepłego do góry, a nózki marzną, gdyz ciepło zawsze wędruje z dołu w górę.
    Oczywiście temperatura poniżej też wzrasta, ale zawsze jest nieco niższa.
    Najlepszy rozkład temperatury w pom. jest przy podłogówce,
    ale niestety oprócz ciepła do góry z podłogi wędruje kurz,
    więc rozwiązanie nie dla alergików. Tradycyjne ogrzewanie grzejnikami
    jest od lat sprawdzonym i dobrym rozwiązaniem. A skoro ktoś ma bądź taki
    tryb
    pracy/życia że ma kiedy w kominku palić (bądź ma kto w nim palić) to czemu
    nie.
    Gdy kominek ma byc skromną alternatywą, np. na wypadek zakręcenia kurka
    przez PUTINA, to wystarczy sam kominek bez dodatkowych systemów.
    W krytycznej sytuacji można spać w pomieszczeniu w którym jest kominek.
    Jeśli ktoś chce mieć większy komfort w takiej sytuacji i stać go to montuje
    bądź
    system DGP bądź kominek z płaszczem wodnym. Owszem drugie rozwiązanie jest
    droższe
    ale moim zdaniem praktyczniejsze. System DGP też nie jest taki zły.
    Owszem mogą być smugi przy anemostatach bądź kratkach wywiewu, ale tylko
    przy
    intensywnym użytkowaniu. Powietrze dostarczane do pomieszczeń to nie jest
    jakieś
    inne - brudniejsze powietrze. JEst takie samo jak to w pomiesczeniu tylko
    ogrzane, a smugi
    wynikają jedynie z intensywniejszego obiegu powietrza w tych okolicach.

    Pzdr
    J23