  • Data: 2012-04-16 20:30:12
    Temat: Re: własność hipoteczna domu jak to kupić sensownie
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik rt napisał:
    > Witam
    >
    > jaka jest scieżka do kupienia domu z dzialka obciazonego hipoteką ? Wlasciciel
    > chce na poacztek spora zaliczkę>50tys. Czy zaliczkę załatwiac jako umowe
    > cuwilno-prawną czy iść do notariusza? Jak pozniej ten proces wyglada jezeli ja
    > rowniez bede brał na to kredyt?

    Żadnych zaliczek. Ustalasz ile wisi na hipotece i częścią zapłaty jest
    kwit z banku że uregulowałeś ciążącą należność - czyli gość jest wolny.
    Albo kupujesz z o0bciążeniem - ustalasz ile wisi, umawiasz cenę i kwotę
    ciążącą na hipotece odliczasz - tylko trzeba najpierw uzyskać akceptację
    wierzyciela (zapewne banku) na przejęcie zobowiązania i wyraźnie to w
    umowie zapisać.

    a jak gość chce umowę przedwstępną - to dajesz ZADATEK. Tym się od
    zaliczki różni że gdyby gość się rozmyślił to musi oddać w podwójnej
    wysokości (a gdybyś się rozmyślił ty - gość chowa zadatek do kieszeni...)

    --
    Darek