  • Data: 2019-09-29 18:11:08
    Temat: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-28 o 14:28, Kris pisze:

    > Jesteś mistrzem w komplikowaniu rzeczy prostych
    > Ale ok wytłumaczę Tobie jak wciąć się do rury 160
    > Na początek dodam ze skoro to rura 160 to wszelkie Twoje wywody o robieniu zgodnie
    z normami,zaślepianie w studzience itp o kant dupy potłuc
    > Jeżeli to rura 160 to pewnie gówno płynie tam raz na godzinę i tylko wtedy tak
    czeto jak domownicy sraczkę mają.
    > A co do wcinki to napisze Tobie łopatologicznie
    > -wycinasz 40cm odcinek istniejącej kanalizy
    > -z lewej strony nakładasz mufę, Żeby nie było jak piszesz że uszczelka pod prąd nie
    wchodzi to wyjmujesz 1 uszczelkę
    > -Z prawej strony zakładasz trójnik
    > Masz teraz szparę o długości równej długości kielicha w trójniku więc przesuwasz
    mufę, zakładasz wyjętą wcześniej uszczelkę i nasuwasz mufę na trójnik

    W odróżnieniu od ciebie ja nie jestem teoretykiem.

    To co piszesz to tylko nic niewarta teoria. Problem polega na tym, że w
    przypadku rury 160 kielich ma ok. 8-8,5cm.

    Mufa naprawcza ma ok 20-21cm długości od jednego rantu do drugiego
    rantu, ale od rantu mufy do rantu uszczelki jest 2,5cm. Zatem od rantu
    jednej uszczelki do rantu drugiej masz ok. 15-16cm. Co prawda są
    produkowane tzw. mufy kompensacyjne, które mają dłuższy kielich, ale są
    bardzo trudno dostępne.

    Nasuwając taką mufę na rurę w wykopie ze względu na budowę uszczelki
    (jak ząb piły) nie da się wsunąć głębiej tej mufy niż do tej drugiej
    uszczelki. Ale załóżmy, że zdejmujesz uszczelkę, a później ją zakładasz.
    Musisz zrobić wycięcie w rurze ok. 8,5-9cm większe jak długość całego
    trójnika. Tyle też luki będziesz miał między końcami rury i trójnika
    wewnątrz mufy. Nasuwasz trójnik, zakładasz uszczelkę, nasuwasz mufę. W
    twoim przypadku końce rury i trójnika ledwo się będą trzymały uszczelek
    w mufie. W twoim przypadku końce te muszą być sfazowane. Każda faza ma
    ok. 0,5-1cm. W twojej wersji okazuje się, że prosty (walcowaty) koniec
    rury i trójnika wchodzi do mufy ok. 2-2,5cm głębiej poza uszczelkę. Weź
    jednak pod uwagę, że bardzo trudno jest obciąć rurę w wykopie idealnie
    pod kątem prostym nie dysponując specjalistycznym sprzętem. Utniesz po
    skosie to ubywają Ci kolejne centymetry połączenia. Zakładając, że
    porozkładasz  to na 3 połączenia i tak jest dupa.

    W moim przypadku wychodzą luki po ok. 2cm w każdej z muf w warunkach
    amatorskich, czyli bez dostępu do specjalistycznych narzędzi. Czyli
    każdy koniec rury jest niedosunięty do dna kielicha o ok. 1cm, ponieważ
    całą lukę 4-4,5cm gubisz na 5 połączeniach. Ty natomiast lukę 8,5-9cm
    możesz zgubić tylko na 3 połączeniach.

    Pomijam już fakt, że takie wpięcie wymaga wykonania studzienki/kinety. W
    zależności od głębokości wykopu studzienka musi mieć odpowiednią
    średnicę. Ale obecnie nie pamiętam jaką do ilu metrów. Z tego co
    pamiętam do 2m głębokości kineta średnicy 400mm, a powyżej 600mm. W
    niektórych regionach nawet wymagają aby studzienka przy głębokości
    poniżej 2,5m była betonowa. Ale to określa w warunkach przyłącza
    właściciel sieci kanalizacyjnej.

    Jeżeli tego nie pojmujesz to dalsze wykłady z mojej strony nie mają sensu.

    Podpowiem ci jeszcze, że w przypadku takich wcinek da się zrobić, aby
    luka miała tylko 2-5 mm, ale do tego trzeba mieć odpowiednie narzędzia:
    specjalny obcinak do rur oraz korek pneumatyczny, który umożliwia
    nasuwanie muf w całości na rury bez wyjmowania uszczelek.