  • Data: 2011-08-17 19:31:09
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to nie dotyczy. Wentylacja grawitacyjna jest bezgłośna. Producent podaje
    > poziom głośności skrzynki z wentylatorami na poziomie 34 dB a szum w kanałach
    > 32dB. To nie jest bezgłośnie. Odpowiada to cichej rozmowie. Oczywiście nie
    > masz najmniejszej szansy na powtórzenie eksperymentu producenta z głośnością.

    czy ty byłeś w jakims domu z wentylacją mechaniczną? Bo ja byłem i usiłowałem cos
    usłyszeć z tego mitycznego hałasu - nie udało sie. Mit hałasu padł.

    > kasa i brak wentylacji bo wkurwia. Odzysk ciepła występuje jako stały element
    > reklamowy. W normalnych warunkach istnieje tylko w reklamach pokazujących jak
    > to można zaoszczędzić jak za oknem jest -18. Przy średniej całorocznej
    > temperaturze dla Polski nie podają zysków bo by wyszło że trzeba do
    > rekuperatora dopłacać.

    Nooo, prawda. Tylko ze my nie odzyskujemy ciepła przez cały rok, a tylko w okresie
    grzewczym. A średnia temperatura okresu grzewczego (+5) jest niższa niż średnia
    roczna (podawales ostatnio +10, nie sprawdzam)-ale rozumiem ze taka ci nie pasuje do
    obliczeń :-)

    b.