  • Data: 2011-08-18 09:13:23
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Wszystko się zgadza. Przypomnę tylko, że użyłem tzw. skrótu mówiąc, że
    >"zakładam reku dla jakości wentylacji", traktując reku jako centralkę
    >wentylacyjną. Tyle, że mnie wymiennik nie przeszkadza - wolę go mieć i
    >niech ma te 50% sprawności (sprawdzę sobie w praktyce) zawsze to cieplejsze
    >powietrze nawiewane zimą.

    Ok. Tylko od ceny reku odejmij cenę samej centralki. Jak wyjdzie (a pewnie
    wyjdzie) jakaś różnica to jest to właśnie kwota która nic nie wnosi do
    komfortu. I te pieniądze powinny się w rozsądnym czasie zwrócić dzięki
    odzyskanemu "ciepłu" przez reku. A jak długo czytam grupę to nikt jeszcze
    nie podał wyliczeń takich z których by wynikało że zwróci to się w miarę
    szybko.
    Co najmniej kilka osób z tej grupy ma swoje domy dokładnie wprowadzone do
    OZC ale jakoś nie chcą podać symulowanych danych odnośnie kosztów ogrzewania
    z uwzględnieniem reku i bez czy nawet z uwzględnieniem went mech i went
    grawitacyjnej.
    A przecież jeśli dom jest wprowadzony do OZC to takie symulacje można zrobić
    w kilka minut.
    A co do samej went mech w kwestii komfortu to osobiście znam 3 rodziny które
    maja went-mech i włączają ja sporadycznie(koszty)- wentylator 100W chodzący
    24 godz/dobe zeżre prądu ponad 500 zł rocznie Zresztą nawet Janusz stały
    bywalec tej grupy nie tak dawno przyznał że tez ma went mech ale nie jest
    ona u niego włączona non stop. I się nie udusił- żyje;)
    No i koszt zrobienie went mech to pewnie skromnie licząc 10 tys a są i tacy
    co zapłacili za to ponad 20 tys. I te 10-20tys jednorazowo + min. 500zł
    rocznie za prąd to cena tzw. luksusu. Nie doliczyłem kosztów ew napraw
    filtrów itp.
    Ale każdy powinien to podliczyć sam dla swoich realiów.
    I proponuje też uwzględnić to że mitem jest że w domach z went grawitacyjna
    jest zaduch itp

    -- Pozdrawiam

    Kris