  • Data: 2011-08-18 10:16:01
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:4e4cded9$...@n...home.net.pl... A baterie termostatyczna
    >HansaGroche w całym domu kiedy powinny się zwrócić? A zlew kuchenny z
    >kamienia księżycowego kiedy? A kominek obłożony marmurem z Carrary kiedy?

    Dalej nie rozumiesz. Drogie baterie, złote klamki i went mech nie muszą się
    zwracać i nie zwrócą się zapewne nigdy.
    Ale rekuperator to urządzenie które nie jest niezbędne do prawidłowego
    działania went mech. On ma odzyskiwać ciepło czyli przynosić oszczędności. A
    skora mówimy o oszczędnościach to oczywiste ze musza nam się w rozsądnym
    czasie zwrócić koszty zakupu i koszty eksploatacji

    >Luksus to luksus i z ekonomią ma mało wspólnego.
    >Ja poza przewidywalną wentylacją chcę mieć WM także dla filtrowanego
    >powietrza (syn astmatyk).

    I ok. Ale co ma do tego rekuperator?

    > I proponuje też uwzględnić to że mitem jest że w domach z went
    > grawitacyjna jest zaduch itp

    >Zależy jaki dom.
    >Ja buduję dom 133m2 pow. uż.
    >Obecnie mieszkam na 2 poziomowym mieszkaniu o pow. 110m2 kubaturowo podbnie
    >bo wys. pom. mam 2,7m.
    >Zimą jest problem z zaduchem w pokojach, szczególnie nad ranem. Nie jest to
    >mit bo od 10 lat mam to samo i mam tego dosyć.

    A co ma do tego rekuperator?
    Ja nigdzie nie napisałem przecież zrezygnował z went mech. Masz świadomość
    kosztów tej instalacji, akceptujesz te koszty więc ok. Zakładaj
    Ja dla odmiany mieszkałem przez 18 lat w starym poniemieckim domu bez went
    mech, kratka od grawitacyjnej była tylko w kuchni i łazience i zaduchu nie
    było. ale były tam pomieszczenia o dużej kubaturze, zapewne nieszczelne okna
    itp
    Przez następne kilka lat mieszkałem w domu wybudowanym 1968 roku i
    gruntownie zmodernizowanym jak się tam wprowadziliśmy. Went mech tez tam nie
    było, okna wstawiliśmy nowe, szczelne zapewne to samo drzwi. Kratki
    wentylacyjne były w łazienkach i kuchni. I tez się nie dusiłem. Oczywiście
    były tam normalne okna nie fixy i były otwierane. Później przez 5 lat
    mieszkałem w mieszkaniu 36 mkw i tam faktycznie bez porządnego wietrzenia
    bywało że nad ranem było duszno. Ale to 36mkw a sama sypialnia miała 12mkw
    więc i kubatura niewielka a domowników 2+1.
    Teraz wybudowałem dom po podłogach licząc ok 200 mkw, kubatura spora, went
    mech brak i czuję się komfortowo. Kratki wentylacyjne trzeba co jakiś czas
    czyścić więc mitem jest że went graw nie działa.
    Kubatura robi swoje, nawiew jest bo po pierwsze zawsze jakieś okno bywa
    uchylone latem, wychodzi się wchodzi na taras, mam kominek otwarty z
    doprowadzeniem powietrza z zewnątrz
    Do sypialni nie mam śluz tylko zwykłe drzwi, powietrze sobie ładnie więc
    krąży.

    -- Pozdrawiam

    Kris