  • Data: 2011-08-18 09:56:12
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:j2ih42$3j1$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy braku różnic temp. nie ma prawa działać :) - a że w nocy temp spada
    > do np. 14 stopni, no to już coś tam już zadziała.

    I lepszym rozwiazaniem moze byc wylaczona wentylacja mechaniczna, bo
    szybciej nagrzewa wnetrze goracym powietrzem z zewnatrz? Jedno i drugie nie
    dziala tak samo. Przeciez nie pisalem, ze jak mechaniczna nie dziala to
    grawitacyjna dziala. Twierdze, ze niedzialanie grawitacji latem jest mitem.

    > WM natomiast zapewnia nam regulację wentylacji i kontrolę nad ilością
    > zasysanego świeżego powietrza. A przy grawitacyjnej to loteria.

    Oczywiscie zgadzam sie, ze wentylacja mechaniczna bedzie lepszym
    rozwiazaniem od grawitacyjnej, bo ma statystycznie wiecej zalet. Problem w
    tym, ze jako uzytkownik tej gorszej wentylacji chyba nigdy nie narzekalem na
    jej skutecznosc, a w domu o wiekszej kubaturze jest nieporownywalnie lepiej.
    Skoro nie gnije, nie ma wilgoci to zaraz pojawia sie argument, ze straty
    zima sa znacznie wieksze i to na pewno prawda, ale czy rekompensuja koszt
    zakupu np. rekuperatora? Wilgotnosc jak podawal w zeszlym roku kudlaty mial
    wyzsza jak ci z wentylacja grawitacyjna, wiec kolejne jakies przerazajace
    argumenty to zwyczajnie produkty marketingu. Ja nie mam nic przeciwko
    wentylacji mechanicznej, ale nie uwazam zeby byla konieczna.

    >Poza tym,
    > pół biedy, jak w każdym pomieszczeniu masz kratkę (dostęp do komina) -
    > - kiedyś tak budowano - wówczas jest szansa, że wentylacja grawitacyjna
    > będzie nam zapewniać odpowiedni komfort o ile porobimy odpowiednie otwory
    > (nawiewniki czy inne dziury) którymi świeże powietrze będzie miało się
    > którędy dostać.

    Bez przesady, nikt w kazdym pokoju nie robi kratki wentylacyjnej. Poza tym
    czy ktos mieszka w pokoju 5m^2 z rodzina zeby naprawde zabraklo powietrza?
    Mozna co najwyzej rozszczelnic nieco okno jak jest taka potrzeba i
    praktycznie nic poza tym. Powietrze z okna powedruje w kierunku innych
    kratek wentylacyjnych wymieniajac powietrze.

    Pozdro.. TK