  • Data: 2011-03-08 08:10:26
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ariusz napisał:
    > Więc spodziewać się należy, że za 20, 30, 50 lat większość domów
    > budowanych obecnie bądź będzie rozebranych, bądź poddanych
    > termomodernizacji. Więc styropiany zostaną zerwane i zastąpione
    > produktem "XYZ", a domy z Ytonga będą obłożone produktem "ZYX"

    No właśnie... spodziewać się należy.

    Ja spodziewam się, że przez najbliższe 30 lat - tyle mnie mniej więcej
    interesuje - mój dom nie będzie wymagał znaczących termomodernizacji.

    Owszem - w latach 70, czy 80 ub. stulecia nie myślało się o ocieplaniu
    budynków, jak nie robiono tego zresztą wcześniej, ale skok dokonał się w
    latach 90 i na przełomie stulecia, kiedy to uświadomiono sobie rozmiar
    kosztów ogrzewania wraz ze wzrostem cen nośników energii.

    Dziś ogrzewanie niedocieplonego domu sprzed więcej niż pół wieku, to
    poważne wyzwanie.

    Co będzie za kolejne pół wieku...? Pewnie nasze dzieci będą tym
    zainteresowane, albo nawet wnuki, bardziej niż my.

    Jeżeli chodzi natomiast o tę wodę pochodzącą z punktu rosy
    umiejscowionego w murze...

    Mogę się mylić, ale jakoś bardziej bym skłaniał się do tezy, że woda ta
    nie pozostaje bez wpływu na trwałość muru, a styropianowi raczej nie
    szkodzi.

    Fakt, że wewnątrz budynku jest sucho świadczy tylko o tym, że woda się z
    muru nie wydostaje - na zewnątrz za bardzo nie może, bo powłoki
    tynkarskie są z reguły szczelne i wody nie przepuszczają, a do wewnątrz
    też nie, bo... masz sucho :-).

    Wiesz... Dalej nie uważam, że ytong jest zły, bo może i jest dobry, ale
    mnie on nie przekonuje - zasada jest taka: jak coś jest do wszystkiego,
    to jest do niczego, a ytong robi tu zarówno za warstwę konstrukcyjną -
    nośną, jak i za termoizolacyjną. - Jest do wszystkiego :-).

    pozdr
    Robert G.