  • Data: 2011-03-08 07:42:31
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-07 16:51, robercik-us pisze:

    > Oczywiście błędy zawsze mogą wystąpić. Jednak co gorsze...?
    >
    > Ja zdecydowałem się na zwykłą murowaną ścianę 2W tylko i wyłącznie ze
    > względu na fakt, że jest ona zwyczajnie najbardziej popularna i z
    > poprawnym jej wykonaniem każda średnio rozgarnięta ekipa nie będzie mieć
    > problemów.
    >
    > Nawet gdyby coś wykonali krzywo - chociaż u mnie było prościutko - to
    > 'przyjdzie tynkarz z pacą i wszystkie dziury się załacą' :-).
    >
    > Na 1W nie zdecydowałem się głównie z obawy o poprawność wykonania spoin.
    > Ludzie całymi latami wykonujący mury 'tradycyjne' nie są przyzwyczajeni
> [...]

    I widzisz powielasz pewne mity nie znając faktów.
    No ale
    Co do latami stosowanych materiałów to proszę:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Beton_kom%C3%B3rkowy

    wychodzi, że beton komurkowy stosowany jest od początków XXw., a
    pierwsze próby były już w XIX w. skoro technologia jest tak stara i
    nadal stosowana to chyba nie jest zła.
    Owszem te nowe betony komórkowe to nie to samo co na początku, nie mniej...
    W swoich wypowiedziach zawsze odwołuję się do Ytonga - konkretnego
    produktu - bo jak szukałem to tylko ten spełniał normy i był wiarygodny.

    Źle wymurować do z Ytonga to trzeba się bardzo starać. A wystarczy 10
    min szkolenia by nie popełniać błędów:

    1. Nie stosować spoin pionowych
    2. Nie zatykać każdej dziury klejem.
    3. Klejenie na cienką warstwę _ jak ktoś będzie używał specjalnego
    narzędzia to nie popełni błędu
    4. łączenia ścian i wzmocnienia podokienne - ale to powinno być
    stosowane w każdej technologi, tak jak ocieplenie nadproży i wieńców.

    Co do punktu rosy... nie mam pojęcia materiał bardzo nasiąkliwy z tym,
    że ile tej wody w ciągu chłodnych dni zgromadzi, a ile jej odda latem?
    Nie wiem. Muszę sprawdzić jaką mam wilgotność wewnątrz pomieszczeń -
    choć wydaje mi się za sucho. Jeżeli jednak ta wilgotność z murów nie
    jest oddawana do pomieszczenia to chyba nie aż tak źle.

    A co się dzieje ze styropianem, w którym jest punkt rosy.
    Kiedyś ktoś tu przytoczył badania nad styro i się okazuje, że dość łatwo
    siąknie wodę (oczywiście nie jak Ytong), z tą różnicą, że Ytong schnie
    równie szybko jak siąknie, a styropian już nie. Więc woda jest
    gromadzona latami, a mokry styropian to nie dobrze.

    Oczywiście analizując historię - domy budowane wg.najlepszych standardów
    w latach 70. XXw. już teraz często przechodzą termomodernizację. Więc
    spodziewać się należy, że za 20, 30, 50 lat większość domów budowanych
    obecnie bądź będzie rozebranych, bądź poddanych termomodernizacji. Więc
    styropiany zostaną zerwane i zastąpione produktem "XYZ", a domy z Ytonga
    będą obłożone produktem "ZYX"

    Ariusz