  • Data: 2009-05-11 21:17:26
    Temat: Re: zakup piachu zwiru i kamykow
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gu9ecm$k93$1@news.onet.pl...
    > Mam do Was pytanie odnośnie zakupu piachu i takich rzeczy jak żwiry,
    > klińce i takie tam inne kruszywa, których na budowie trzeba często bardzo
    > dużo.

    Ano trzeba.... eeechhhh....

    > Pytałem w składach budowlanych w okolicy i okazuje się, że kliniec na
    > przykład, sprzedają albo na kubiki - i wtedy mają po jakieś 105 do 110
    > złotych za kubik, albo na tony i wtedy jakieś 70 - 75 za tonę.

    W składach nie pytaj, oni tego sami przecież nie wożą, tylo kupią u
    miejscowego dostawcy i sobie jeszcze za pośrednictwo doliczą. Musisz po
    prostu dotrzeć do takich dostawców samodzielnie. Szukaj w swojej okolicy,
    najlepiej przez forum Muratora, ewentualnie popytaj już zbudowanych
    sąsiadów. Dobrze też popytać u lokalnych operatorów koparek, podzwonić pod
    przybijane na okolicznych słupach "ogłoszenia" typu krzywo przybita deska z
    wysmarowanym farbą napisem w stylu "usługi transportowe". Albo na pierwszej
    lepszej budowie spytać.

    > Waszych obserwacji jest rozsądna cena za taką np. 25-tonową wywrotkę...
    > powiedzmy - piachu? - województwo małopolskie, kresy południowe.

    Na tony sienieznam, kupuję na kubiki, a tak naprawdę to nawet nie na kubiki
    tylko na rodzaje wywrotek się rozróżnia. W mojej okolicy (Centralna Polska,
    taka najcentralniejsza z możliwych) piach do zasypywania i zagęszczania to
    250zł za wywrotkę 3osiową (czyli jakieś 11m3) albo bodajże 400zł za
    czteroosiową (chyba 20m3, ale nie jestem pewien ani ceny ani objętości,
    takie bydle do mnie nie podjedzie, więc nie brałem pod uwagę) i jest to
    raczej dobra cena. W składzie, skąd biorę materiały mi proponowano 280...

    J.