    From: MichałG <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Date: Thu, 02 Jul 2009 13:54:23 +0200

    Darek pisze:

    > Witaj
    >
    > Ja jestem okolo 1,5 roku przed budowa. Bede budowal niezbyt duzy dom,
    > dach 2 spadowy z sciana kolankowa i adaptowanym poddaszem.
    > Mozesz mi powiedziec przy jakich momentach budowy powinienem
    > widwac kierownika?

    - wykop - ocena zgodności warunków gruntowych z projektem- ostatni
    dzwonek by coś poprawić, zmienić, poszerzyć, zrezygnować, zbadać
    dodatkowo w razie niezgodnosci.

    > - zbrojenie ław------

    tak - w stanie umożliwiającym oceną prawidłowości wykonania

    > - lanie betonu -

    wskazane- ale zwykle wystarczy przekazanie inwestorowi co jest istotne
    > - szalunek fundamentu

    - niekoniecznie

    > - wieniec , strop (zbrojenie i lanie)

    - tak -na etapie gotowego rusztowania i zbrojenia

    > - wiezba dachowa - i

    tak - i dachówka czy inne pokrycie - kilka razy - to najbardziej
    krytyczny element- zwykle wszyscy fachowcy 'coś' wiedzą ale tylko
    cos.... ;-(

    > Cos jeszcze bardzo istotnego (pewnie bardzo wiele pominalem :-)

    Przed zasypką piwnic lub scian fundamentowych- stan izolacji ścian, ław
    i drenażu,
    poza tym w rozmowie z ekipą np. tynkarską, czy murarską po kilku
    zdaniach wiadomo, czy mają pojęcie o tym co robia. Jak mają kiepskie, to
    uczulenie inwestora by patrzeć na rece....
    Jednak czesto KB bywa tylko figurantem. Tak jest taniej....
    Niestety wg Prawa Bud to KB buduje budynek i on odpowiada niemalże za
    wszystko na budowie, stąd dziwię sie takim ryzykantom. 100 razy sie uda
    i nic sie nie stanie, a raz nie a wtedy... ;(
    Pozdr.
    Michał