eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie_zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!) › Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
  • Data: 2013-10-31 16:03:30
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-30 22:48, /// Kaszpir /// pisze:

    > Ciepło tam u Was. U mnie zimy są mroźne mimo że w górach nie mieszkam ...
    > Zapewne dla tego że mam blisko 2 jeziora oraz rzekę oraz teren jest
    > sporo niżej położony niż sam Toruń ...
    >
    > Zapewne więc wyliczenia u mnie były zupełnie inne ...
    > Bo -10 a -30stopni robi dla pomp ciepła powietrznych duuuużą różnicę :)
    Pewnie, że dla powietrznych robi to różnicę... COP leci w dół, ale taka
    już natura PC-PW i trzeba ją uwzględnić podczas doboru urządzenia.
    Jeszcze większą rolę odgrywa chyba wilgotność powietrza - mokre niesie
    dużo energii, ale powoduje silne szronienie wymiennika. 3 lata temu zima
    była bardzo mokra i dość mroźna, od końca stycznia do połowy lutego pod
    jednostką zewnętrzną mieliśmy przepiękne konstelacje stalaktytów.
    Na szczęście - w silne mrozy powietrze jest suche jak wiór i możliwości
    pompy ogranicza głównie czynnik w obiegu/wydajność sprężarki.

    W "naszych stronach" (ok. 130km do Torunia) ubiegłej zimy też bywało -27
    i niżej, PC dała radę.

    yarecky.